20/12/2015

Glöggmys med tjejerna


Igår hade jag min årliga tjej-glögg-knytis hemma hos mig. En otroligt mysig eftermiddag och kväll fylld med godsaker, glögg och underbara vänner. 

Nu låter det som det här vore en tradition sen massor av år men det är det inte, än. Men jag tycker nog att det ska bli det. Det började förra året då "min fina vän" var drivande i det hela och vi hade glögg-knytisen hemma hos mig, då jag bodde hos min sambo, i Solna. I år var det Johanna som var drivande men fortfarande blev knytisen hemma hos mig, i villan. Vi var 11 vuxna och 5 små barn så det var liv i stugan kan jag lova. Vi hade massvis av glögg av olika slag, goda bakverk, julgodis och frukt, julmusiken strömmade ut ur högtalarna och alla pratade med alla. En sån där enkel och riktig trevlig eftermiddag där tiden sveper förbi allt för fort. 

Idag är det söndag och fjärde Advent. Jag har tänt ljus, druckit te och läst morgontidningen. Har ingen jättelust att låta dagen komma igång riktigt än och har väl egentligen inga måsten på schemat. Efter lunch får vi besök från Västerås så jag ser fram emot ytterligare en mysig dag hemma i villan. Slött och trevligt, precis som det ska vara i juletider. 

xoxo

5 comments:

  1. Oj vad mycket folk. Vilken mysig tradition!!

    ReplyDelete
  2. Det låter ju supermysigt och absolut något som skulle kunna bli en riktig tradition! :)

    ReplyDelete
  3. Kul med ett sån't stort tjejgäng

    ReplyDelete
  4. Men åh vad roligt och vilken fin bild på er! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...