27/12/2015

Annandagskvällen med Amanda


Fina Amanda på restaurang Il forno da Gino
På Brewdog
Amanda är en av mina absolut bästa vänner sedan lågstadiet. Under mellan- och högstadiet var vi i princip oskiljaktiga och gjorde precis allt ihop. Vi pluggade hårt, hade ponny i samma stall, tränade hundar ihop och för det mesta sov vi även över hos varandra. Sådana där riktiga tjejbästisar i våra bästa år. Under gymnasiet gick vi i olika skolor och bräddade våra bekantskapskretsar men vänskapen bestod. Än idag är vi otroligt tighta trots att min bästa Amanda typiskt nog bor i Frankrike. 

Igår hade vi en liten välförtjänt tjejkväll bara hon och jag. Vi tog en liten promenad på Kungsholmen och hittade sedan en liten mysig Italiensk restaurang "Il forno da Gino" och lyckades få bord utan bokning. Maten var riktigt god och vi satt länge kvar på restaurangen. Sedan flyttade vi oss till pubben/baren Brewdog där gänget fördubblades, ljudvolymen steg och några öl slank ner. En riktigt enkel och fantastiskt trevlig kväll. 

Idag har jag varit på lunch med min pappa, Gaby och en ny bekantskap vid namn Ida. Hela eftermiddagen spenderades sedan på jakt efter fler delar till badrummet. Handfat/tvättställ, kommod och träskiva införskaffades och kvar på listan har vi nu blandade, dusch set och dusch väggar. Puh. Men sakta och säkert börjar vi se ljuset i tunneln i kampen för det nya badrummet. 

xoxo

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...