26/12/2015

Julen 2015



Julfina mamma och Stella framför granen



Julbord
Kalle-dags
Traditionen Kalle Anka & hans vänner
Besök av Tomten...

Hockeyspel
Annan dag jul och julen lyder, med blandade känslor mot sitt slut. Jag tycker julen är otroligt mysig, det en tid då man verkligen tar sig tid att umgås med sin familj och äta gott. Men det är inte en tid då man (iaf jag) stressar ganska mycket och därför känns det på något sätt även skönt att julen är förbi. Inför jul är det massvis som ska fixas, personer man vill träffa och klappar som ska köpas. Under julen sedan är det hur mycket kul som helst som ska hinner med och dagarna går i ett.

I år firade jag, mina föräldrar och en vän från Italien julafton hos min sambos föräldrar dit även min sambos syster med familj kom. Vi var 9 vuxna, 2 barn och en hund, dvs fullt hus. Dagen var i stort sätt så perfekt den kunde vara. Vi åt ett stort julbord till lunch vilket sedan övergick till julfika framför Kalle Anka. Sedan kom tomten med klappar till barnen och hokus pukus var det sedan redan dags för julgröt och sedan en smarrig Italiensk efterrätt på det. Vi hann även med en del spel med barnen. Vi hann med otroligt mycket samtidigt som det kändes som tiden bara sprang förbi.


På skogspromenad
På juldagen sedan (jag sov över hos svärföräldrarna) blev det julbrunch på morgonen och en skogspromenad för att försöka smälta all mat vi fått i oss. Efter ytterligare en stor julfika var det dags för mig att åka in till stan för mer julfirande med mina föräldrar och vår Italienska vän Gaby. Vi bytte julklappar, drack glögg och åt än mer gott. 

Idag på annandagen har min sambos syster med familj varit på besök, vi har fikat framför den sprakande brasan och vi fick äntligen visa upp vårt lilla hus. Nu åkte de precis och jag hinner lagom blogga om julen och läsa några mysiga bloggar innan jag snart ska iväg till stan igen för middag med en av mina bästa barndomsvänner. Som sagt, ingen rast ingen ro :)

xoxo

3 comments:

  1. Vad mysigt ni har haft det :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Låter verkligen som att du haft det riktigt bra! <3

    ReplyDelete
  3. Hej. Låter som en jättemysig jul. God fortsättning Maria. Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...