07/12/2015

En riktigt lugn och skön helg


Jag och min sambo är två rastlösa och översociala duracell-kaniner som alltid har kvällar och helger fullspäckade med planer. Men den här helgen var inte så och det kändes så konstigt men ack så skönt. I fredags hade jag tjejkväll med Anna medan min sambo hade grabb-middag ute med några vänner men resten av helgen var fri från planer och måsten. 

Men så klart har vi inte suttit stilla ändå. I lördags tog vi några timmar att fixa på tomten och vi blev bägge blev nöjda med resultatet, vilket var kul. Vi åkte iväg på julmarknaden på Drottningholm en sväng på eftermiddagen men spenderade sedan kvällen hemma med en lättlagad middag, tänd brasa, glögg och filmmys. 

Igår, söndag, blev lika lugn. Vi åt en extra lång frukost och läste tidningen. Vi städade hemma, satte upp en hylla ovanför sängen och installerade hus-larmet (bättre sent än aldrig). Vi åkte iväg till Bromma Blocks och köpte lite prylar till hemmet och lite kläder till sambon. Jag hade tänkt att baka men insåg att jag inte hade någon jäst hemma så det blev inget av den saken. Istället hann jag läsa klart en helt underbar bok (som jag kommer skriva om i veckan).

Jag kan helt ärligt inte minnas när vi hade en sån lugn och planeringsfri helg senast och kan inte se när vi kommer ha en liknande helg härnäst. Men att inte ha tider att passa är faktiskt otroligt skönt då och då. 
Vilan vi fick i helgen var nog välbehövlig nu när veckan som precis startat är fullplanerad med aktiviteter varenda kväll. Nästa renoveringsarbete i huset ska även påbörjas mot slutet av veckan vilket är det lilla badrummet. Arbetet ska vi ju så klart leja bort men det kommer nog tära på krafterna ändå att ha folk och skrot i huset i flera veckor. 

Bilden jag bjuder på är från en middag med bästa vännen Cicci för lite över ett år sedan, detta i brist på bilder tagna i helgen. Måste bli bättre på att ta kort!

xoxo

5 comments:

  1. Vad härligt med en oplanerad helg och det behövs verkligen ibland :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Sá skönt!! Kramar till dig!

    ReplyDelete
  3. Själv gillar jag såna helger, hehe! Att inte ha några planer och inte "måste" göra något är vila för mig. :)

    ReplyDelete
  4. Låter asskönt men jag och min sambo skulle nog gå varandra på nerverna om vi bara umgicks med varandra

    ReplyDelete
  5. Skönt att varva med lugna helger då och då :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...