27/05/2016

Hej fredag!



Det har inte blivit så mycket bloggande den här veckan. Kvällarna har varit fulla av vänner och dagarna med jobb. Har haft lite lagom mycket att göra och inget speciellt har hänt. 

I måndags kväll var det fortfarande sommar och vi passade på att ha en spontan grillkväll med C's kompisar Jacob och Anton. Vi köpte ett gäng färska delikatesskorvar, kött, grönsaker och potatissallad och körde en bbq-kväll. Det var hur gott som helst och det kändes som jag åt för flera dagar framåt. Att jag aldrig lär mig att jag mår illa när jag äter för mycket...

I tisdags var jag på middag hos Maria i Vasastan efter jobbet. Vi var tre tjejer som egentligen inte känner varandra så jätteväl som träffades. Vi har alla bott i London, nu bor vi i Stockholm och känner varandra genom vänner. Det var en kul kväll. När jag bodde utomlands träffade och pratade jag med nya människor nästan dagligen men det gör jag inte här i Sthlm så det var en kul kväll. När jag var ändå var i stan passade jag på att sova hos mamma och ha en mysig kväll hos henne.

I onsdags efter jobbet träffade jag min barndomskompis Erika, vi tog en promenad i ett mindre trevligt väder bort till Norrmälarstrand och restaurangen Trattorian. Vi åt gott och satt länge och pratade om allt och inget. Bilden ovan är ett minne från vår mysiga kväll :) 

Igår var jag och tränade efter jobbet, sen hämtade jag vovven och hade en hemmakväll. För en gångs skull. Blir ju inte så ofta nu för tiden. Sommaren i Sverige är liksom så mycket mer social än vad vintern än vilket passar mig finfint. Även helgen ser ut att bli roligt social. 

Önskar er alla en riktigt trevlig helg och... glöm inte mors dag på söndag!

xoxo

4 comments:

  1. Låter riktigt härligt och grillat är så himla gott! Kram

    ReplyDelete
  2. Låter som du haft det kanon, klart bloggen fått vila då! :)

    Snabblagade sconse lät spännande, berätta gärna mer.

    ReplyDelete
  3. Låter riktigt underbart :) lika fin som alltid är du också! kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...