01/06/2009

Maldini - En sann fotbollslegend


Igar spelade Paolo Maldini sin sista match for AC Milan. Jag vet att manga som laser min blogg knappt vet vem det ar (manga kanske inte alls?) och jag vill darfor ge honom en minut i rampljuset pa min blogg.

Fotbollsspelare som lamnar klubb efter klubb bara for att andra klubbar erbjuder mer pengar faller mig inte i smaken. Det ar spelare som Paolo Maldini som ska uppmarksammas. Paolo har spelat i Milan sedan 1978 da han som 16aring tog plats i ungdomslaget. Direkt fran Milans ungdomslag gick Paolo sedan vidare till Milanssenior klubb 1984 och dar har han stannat tills han igar, 31 Maj 2009, gick i pension, 41 ar gamal, efter 647(!!) spelade matcher for laget. Vid sidan av klubbspelandet spelade han aven i Italiens ungdomslandslag 1986 - 1988 och mellan aren 1988 - 2002 i Italienska landslaget, dar han spelat 126 matcher. Han ar en forsvarsspelare av toppklass och en sann legend!

Paolos pappa, Cesare Maldini, nuvarande UNICEF-ambasador spelade sjalv i AC Milan pa 50-60-talet och nu spelar aven Paolos 13ariga son i Milans ungdomslag och aven han ser ut att bli en lovande fotbollsspelare.

Paolo Maldini har visat varlden att fotboll (las allt) handlar inte om pengar utan att det faktiskt handlar om passion och karlek till sin klubb! Det ar spelare som Paolo Maldini som gor att jag alskar italiensk fotboll och aven om den for stunden inte ligger i klass med den Engelska premier league sa kommer jag alltid halla mer karlek till Serie A an nagon annan liga i Varlden.

(Las aven
Birro's blogginlagg om Maldini - svart att inte falla en tar)

Grande Paolo Maldini!

xoxo

5 comments:

  1. Johan Andersson01/06/2009, 13:08

    Underbara Majja, sånna här blogginlägg vill vi ha mera av! Kunskap, känslor och dina tankar i ett.

    Store Maldini, kan tala för oss alla, vi kommer sakna dig med hela våra hjärtan!

    ReplyDelete
  2. precis som jag, spela for Bastad GIF a sen la jag skorna pa hyllan.. klubben i mitt hjarta ;)

    ReplyDelete
  3. Var det inte han som blev utbuad av sina egna fans sista matchen.. - för jävligt beteende av fansen om ni frågar mig.

    Ja, BGT, Flawless var mina första idoler men i finalen var diversity helt otroligt bra och snygga. Rätt personer vann!!!

    xx

    ReplyDelete
  4. Va snygg han va! Men du har ratt, hade ingen aning om vem han e....

    ReplyDelete
  5. Jo det var han som blev utbuad av nagra av sina egna fans. Helt sjukt. Grunden till detta ligger flera flera ar tillbaka i tiden da han efter nagon CL match gjort nagot dumt uttalande mot sina fans....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...