04/06/2009

Osteria dell'Arancio


Jag alskar mat! Jag alskar att laga mat! Men allra mest alskar jag att ga ut och ata riktigt god mat pa riktigt bra restauranger. Det behover inte nodvandigtvis vara dyra restauranger, tvart om gillar jag ofta de lite mindre och mysigare stallerna och dar ar ofta priserna lite lagre med.
Eftersom utbudet av restauranger i London ar oandligt har jag sedan jag kom hit roat mig med att testa pa sa manga olika stallen som mojligt. Det har varit allt fran nyaste trendigaste till de gamla nastan antika restaurangerna. Har testat vissa lite dyrare och andra valdigt mycket billigare. Och sjalvklart har jag aven gjort en lista over de stallen jag besokt och de jag vill besoka.

Mina favoritrestauranger har hitintills varit:
1. Zuma
2. Luna Rossa
3. Makiyaki
4. The Mews
5. La Barca

Men forra helgen rakade vi hamna pa ett stalle som numer, tillsammans med Zuma, kommer toppa listan, Osteria Dell'Arancio pa Kings Road i Fulham. Litet, annulunda, valdigt mysigt, fantastiskt trevlig personal, otroligt god mat av hogsta kvalitet och valdigt italienskt. Personalen behandlar dig som en i familjen; man far smaka pa lite olika delikatesser och de kan fiffla runt menyn sa den passar just dig. Verkligen en restaurang att rekommendera!!

xoxo

5 comments:

  1. ZUMA har jag hort manga prata om och jag last mycket om det med, men det ar val ratt dyrt?

    Vad ar Luna Rossa?

    ReplyDelete
  2. Nu blev jag sugen på lunch...redan:)

    ReplyDelete
  3. Johan Andersson04/06/2009, 16:48

    Kanske dags att komma till London och hänga på dig ut och äta, låter verkligen inte illa alls.

    Äter du och Erika fortfarande lika mycket? Och är ni fortfarande lika smala? mohaha

    ReplyDelete
  4. Nar sag du oss senast egentligen? Bade jag och Erika ser numer ut som tva flodhastar! trist men sant

    ReplyDelete
  5. Johan Andersson04/06/2009, 17:12

    Ha Ha Ha, rolig du är Majja.
    Synd att både du och Erika har bilder på er själva på både bloggen och facebook som bevisar att ni är som tandpetare.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...