24/06/2009

Sångfågel i bilen

Den här veckan bilar jag till jobbet med två kollegor som bor hyfsat nära West Kensington (där jag bor jag just nu bor). Största anledningen är att jag sparar in de £72 som jag egentligen skulle lagt på en veckas åkkort men kan även erkanna att jag trivs att bo hemifrån ett tag. Det känns nästan som att vara på semester :)

Hur som helslt, igår på väg hem från jobbet bad min turkiska kollega (chaffören) mig att vara DJ för en stund, en uppgift jag tog på mig med största allvar. Efter mycket om och men hittade jag en undangömd CD med Diana Ross underst i hans CD samling och glatt satte jag på den. Min kollega var inte lika glad men fick väl stå sitt kast eftersom han faktiskt bett mig välja musik. Den riktigt arga blicken kom när jag satte fart att högt sjunga med i varenda låt: "you can't hurry love", "baby love", "in the name of love" Fantastiskt musik! Sa jag kan inte hjälpa det, så fort jag sitter i en bil och det spelas bra musik förvandlas jag till en sångfågel som bara måååste sjunag med, högt och väl.


Jag minns en komedifilm jag såg på bio för några år sedan. Minns inte vad den hette men det handlade om en kille som blev kär i en tjej vid första ögonkastet och det dröjde inte länge innan de gifte sig och skulle iväg på honeymoon. Det roliga med filmen är att tjejen efter att de gift sig förvandlas från en liten söt flickvän till en mardrömsfru och en av felen hon gör är att hon sjunger (skriker) med i varenda låt när de åker bil.


Jag älskar det! Men är det verkligen så att "alla" killar hatar det?? hahaha


xoxo

3 comments:

  1. Tänkte först och främst tacka 500 år efter jag fick dina italien-tips! Skippar Genova tror jag, men är inne på antingen riveria liguera (där cinque terre bland annat ligger) eller typ"the toscany riveria" i stunden känn sistnämna mer rätt (måste såklart kolla tåg o så, så vi kan ta oss dit). Har du några toscanakust favoriter? Jag tycker Viareggio låter fint t.ex. sen att de har ett torre di Matilde där skadar ju inte ;)

    ReplyDelete
  2. Johan Andersson24/06/2009, 18:05

    Mohaha. Sjukt irriterande när brudar börjar gasta som skjutna måsar när man kör bil. För att inte tala om allsången alla fjollor kollar på. Kräks.

    ReplyDelete
  3. Men va roligt! Jag är jättesugen på att åka dit nu.. :) Du får gärna ge lite tips!
    Från Monaco var det ingen rolig längd på tågresa, men om vi kanske tar en liten avstickare på vägen till t.ex. cinque terre så kanske resan inte blir så hemsk trots allt.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...