02/06/2009

Tour of Britain



HELT omojligt att koncentrera sig pa mitt jobb idag! Hela Woking, dar jag jobbar, ar som forvandlat fran en liten dod smastad till ett stort nojesfalt. Tour of Britain, ett internationellt cykelrace kor idag/ikvall genom Woking och tack vare det ar det tavlingar och konserter hela dagen. Alla gator ar avstangda och istallet ar det glasstand/korvmojar/marknader etc etc overallt. Precis utanfor fonstret var det precis en barn-cykel-stafett och folk skrek sig hesa och nu tog nagot cover band over och spelar Abba, Coldplay, Britney m.m for fulla muggar. Hela huset rockar med/skakar och man kan ju fraga sig hurvida vi stackare som sitter har inne ska kunna koncentrera oss? Kan aven tillagga att det ar 27 grader ute och att jag mkt mkt hellre skulle vara ute och titta pa alla upptradanden an att sitta har inne, men men....


Inte nog med det blev jag idag erbjuden 5 veckors secondment/work experience i VIP teamet som skulle borja nasta vecka. Det skulle innebara valdigt mycket account management/ outbound calling till kunderna bara for uppdatera var databas men aven en del marknadsforingsjobb som att satta upp bonusar och erbjudanden matchandes kundernas profiler. Det kanns ju sa dar spannande egentligen men en toppenerfarenhet och aven ett satt visa att jag ar villig att lara och ga vidare. Jobbtiderna skulle vara 12-8pm och det lockar verkligen inte. Vette sjutton om jag ska acceptera eller inte. Vad tycker ni??

xoxo

7 comments:

  1. Jag horde om cykelloppet och hade faktiskt tankt att aka dit, Kingston ar ju inte sa langt borta och jag har inga lektioner pa Tisdagar...

    Tycker absolut du ska ta erbjudandet. Visa framfotterna.
    Tog du nvq'n foresten? Du maste vara duktig eftersom du blir erbjuden massor av saker hela tiden, hiihii :o)

    ReplyDelete
  2. klurig val, tiderna e inte toppen sa blir lite socialt lidande.. du kommer val inte hem foran efter 9 pa kvallen isf sa traning blir till formiddan, pojkvannen lidande med.. kankse tanka pa hur du kan anvanda det i CVn? och om det egentligen utmanar dig eller bara skoj for att gora lite annat for en stund.

    x

    ReplyDelete
  3. Traningen kor jag ju pa morgonen da och vanner far jag traffa pa helgen. Marci far komma till mig de 2 veckor han ar har men lidande blir bloggen... nar ska jag hinna blogga.... =P

    Jag skulle skriva det pa CV'n som ett secondment (helt ny titel) och dra ut tiden lite till iaf 2 manader eller sa ;) Sa kan nog hjalpa.

    ReplyDelete
  4. haha, du hinner nog blogga med! kanske inte helt dumt da.. fast du lar ju fortfarande vakna tidigt sa maste fixa mera morker pa rummet isf... ingen loneskillnad?

    ReplyDelete
  5. Tanker nog inte be om loneskillnad nar det galler 5 veckor. Har redan sagt att jag vagrar jobba helger och att jag ska till Sverige en av de 5 veckorna sa kan nog inte begara sa mkt mer.... =P

    ReplyDelete
  6. da tycker jag du skall kora pa det. allt kommer kanske inte vara skoj men du kankse hittar delar av arbetet du finner intresant som kan guida dej till nasta! plus att du far "semester" fran dina vanliga uppgifter.

    nar far jag min glass fortesten ;)

    ReplyDelete
  7. Du skulle varit har, massor av glass som ligger och bara smalter.
    Sjalv ar jag helt rod pa axlarna och nasan efter att ha statt i solen hela dagen, haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...