04/06/2009

Ny livsstil

Som jag tidigare namnt ska jag fran och med Mandag och 5 veckor framat jobba pa VIP-avdelningen. Tiderna jag ska jobb ar 12.00 - 20.00 vilket kommer betyda att jag maste lagga om mitt liv totalt de har 5 veckorna.

I vanliga fall jobbar jag 9.00 - 17.30 och har VARENDA kvall i veckan planerad, for det mesta med olika vanner men ibland for traning eller pojkvan. Jag ar valdigt sallan bara hemma och tar sloar for mig sjalv, vilket jag vet ar lite synd men samtidigt har jag sa mycket annat jag hellre vill gora. Vissa kallar det hysteriskt men jag kallar mig sjalv bara aktiv. Jag har alltid gillat att gora mycket saker och mina vanner har alltid varit viktiga for mig sa det ar darfor mina veckor ser ut som de gor. Klicka pa kalendern nedtill for att se hur min vecka vanligtvis kan se ut.

Men nu ar det slut med det. Jag kommer komma hem ca 20.30 efter jobbet och jag ska forsoka att, de har 5 veckorna, spendera minst 3 av veckans kvallar hemma. Jag kommer inte sova langre bara for att jag borjar senare utan ska istallet, om vadret tillater, ge mig ut och jogga eller ga langpromenader pa mornarna. Jag ska aven forsoka lasa och skriva mer vilket ar nagot jag pa senaste tiden inte haft sa mycket tid till. Liksa maste jag forsoka fokusera pa studierna om jag vill ha NVQ examen gjord efter sommaren som jag hade tankt mig.
Fredagar, Lordagar och Sondagar kommer ju sa klart som vanligt vara spackade med aktiviteter och vanner men jag ska verkligen forsoka bara ta det lugnt pa vardagarna. Jag kommer kunna spara en hel del penagr och om jag nu lyckas ge mig ut for nagon sorts traning varje morgon kanske jag kan lyckas bli fit med :)


Har otroligt spannande veckor framfor mig. Can't wait to get it started...

xoxo

4 comments:

  1. Härligt! Aktiv är det rätta ordet!

    ReplyDelete
  2. Oj, det var en ordentlig omstallning med tiderna, hoppas det gar bra!

    Vad ar det du jobbar med for nagonting?

    Stina
    xxxxx

    ReplyDelete
  3. Johan Andersson04/06/2009, 16:46

    Google calendar, varför är jag inte förvånad? Men vad hände med era ordning&reda kalendrar? Blivit för trendiga för dem nu så ni har era kalendrar online istället? mohaha

    Fullspäckat schema gumman! Just like you!

    ReplyDelete
  4. Stina; jag jobbar vanligtvis pa ekonomiavdelningen pa Gala Coral. Helt ok jobb eg men otroligt trist!! =P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...