19/06/2009

...in case something better comes up...

Nar jag idag anda ar pa ett litet klagohumor kan jag fortsatta med nagot annat som stor mig; nar nagon sager "vi far se" nar jag fragar om de vill ses eller om de vill hanga med pa nagot jag organiserat. Nu later jag valdigt tjurig, jag vet, men ar det verkligen helt shysst att halla nagot oppet for se om nagot battre kanske kommer handa just den kvallen? Om en roligare fest dyker upp sa avbokar personen med gott samvete men om inget annat verkar handa sa duger man plotsligt...

Haller man nagot oppet nagon enstaka gang och man har en bra anledning for det ju sa klart ok men nar det hander varenda gang man ska forsoka ses sa irriterar det mig nagot offantligt. Och att saga att man ska komma men sedan droppar av for att nagot battre dok upp tycker jag nog ar an varre...

Manga skulle nog saga att jag har hoga krav pa mina vanner och det kanske jag har, vad vet jag? Men jag har aven hoga krav pa mig sjalv som van. Jag vill finnas dar for alla mina vanner, ha tid for alla, fa alla att alltid kanna sin valkomna nar nagot skoj sker och fa alla att kanna sig viktiga (for det ar de!). Behandla din van som du sjalv vill bli behandlad ar mitt motto :)

xoxo

2 comments:

  1. Jag håller med! Det är så trist när man föreslår något och så möts det med "vi får se"...

    ReplyDelete
  2. Mitt i prick! Jag skulle kunna ha skrivit det dar inlagget.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...