19/06/2009

Att inte ha tid


Jag har hort flera av mina vanner klaga pa att deras partners/dejter och aven vanner inte har tid att ses. Jag har sjalv nagra vanner som kan uttrycka sig liknande om man fragar om man ska hitta pa nagot kommande veckan och jag har funderat en del kring det...

Jag liksom flera av de jag kanner har alltid fullspackade kalendrar och har planer som stracker sig flera veckor framat i tiden. Jag gillar att ha det sa, jag vill hinna med sa mycket som mojligt och framfor allt vill jag hinna traffa sa manga av mina vanner som mojligt plus hinna umgas med pojkvannen och trana, och for att lyckas med detta kravs det helt enkelt en noggrann planering. Hur som helst, om min pojkvan eller nagon av mina narmare vanner fragar mig om vi kan ses sa ar det sjalvklart att jag pa nagot hoger eller vanster kan lyckas klamma in dem nagonstans. Antingen hoppar jag over en traning, eller sa kan vi ses efter min traning, eller sa far de folja med nar jag ska traffa nagon annan (more the merrier) etc etc. Det handlar helt enkelt om en prioritering! Den partner/dejt eller nara kompis som inte kan prioritera in dig nagonstans i sitt busy schema en vecka fram i tiden ar helt enkelt inte tillrackligt intresserad av att traffas, sa enkelt ar det.

Har jag fel?


xoxo

6 comments:

  1. För nära vänner och släkt så kan man alltid hitta tid. Till de som bara är bekanta så kan jag nog prioritera det jag redan hade inplanerat.

    Men sen kan man ju ha det problemet jag och min pojk har. Jag jobbar dag han jobbar kväll, vi ser knappt varandra men vi kan ju inte välja bort jobbet i planeringen.

    ReplyDelete
  2. absolut sant! jag har flera tjejkompisar som alltid sager att de inte har tid, sen nar de komemr och vill ses gor jag bara samma sak tillbaka, hihi :o) jag prioriterar ju dem som prioriterar mig

    ReplyDelete
  3. Johan Andersson19/06/2009, 14:30

    Nej Majja, du har inte fel. Håller helt med dig faktiskt. Men jag skulle vilja se hur mycket tid du har att träffa mig när du är i Stockholm tex... Bara Erika som gäller for hela slanten då ju. Bra prioritering där...

    Har jag fel?

    ReplyDelete
  4. Fragan e ju vem du syftar pa ;) vem fick denna kannga?

    men ratt, tid kan man bolla runt! bara man har lite tidsuppfattning.

    ReplyDelete
  5. Zaba; jo jobbtider kan man ju vanligtvis inte valja sjalv. Jag syftade mer pa sin lediga tid :)

    Mia; Smart! Sa man borde hantera det.

    Johan; Ja du... Kan ju saga att jag garna skulle prioritera att traffa dig just nu, just for att fa reda pa vem du ar... ;) Men du har ratt, de fa dagar om aret jag ar i Sthlm maste jag prioritera bland mina vanner dar. Brukar forsoka traffa nagra fa pa yur man hand och sedan organisera nagon utekvall eller middag dar alla andra som vill traffa mig kan joina.

    Toblino; Jag kangar ingen speciell utan pratar i allmanhet. Du om nagon behover iaf verkligen inte kanna dig traffad! Men... kom just pa en annan sak jag borde lagt till... blir ett nytt inlagg... =D

    ReplyDelete
  6. kanner mig inte de minsta traffad :) c u later :)

    a vad e nasta inlagg om??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...