18/06/2009

Ex partners

Var ute pa en valdigt trevlig middag med tva vanner i Tisdags kvall och diskussionen kom vid slutet av kvallen in pa "ex"; hurvida man borde/inte borde eller kan umgas med sina ex nar man har ett nytt forhallande.

I den har fragan verkar alla ha valdigt olika asikter och det finns val egentligen inget ratt eller fel sa lange tva parter i ett forhallande kan komma overens om hurvida man far eller inte far traffa ex (eller andra killar) och sa lange ingen av ex'en sjalva som tar illa vid sa klart. Manga jag kanner ar ok med att deras partners traffar sina ex, andra vill inte ens att deras parners ska ha vanner av motsatta konet.

Mina asikter i fragan ar att man absolut kan fortsatta att vara vanner med sina ex efter det att forhallandet tagit slut. Ofta behover man nog lite tid i efterat men med tiden laker alla sar som det heter och jag tror absolut att man kan fortsatta som vanner efter det, om man vill. Det galler nog bara att gora klart for sig att forhallandet ar slut och man nu ska vara vanner (absolut inget mer an sa). Den svara biten kommer val ner en ny partner kommer in i bilden. Forst kan det nog vara kansligt for en person att se ditt ex med en ny partner, men sen ar det nog allra svarat for den nya partnen att acceptera att flickvannen/pojkvannen umgas med sitt ex.

Jag har som tur ar lyckats avsluta mina tidigare forhallanden pa valdigt bra satt och det har da varit latt att kunna ga vidare som vanner. Numer har jag inte jattemycket kontakt med mina ex i Sverige men de finns pa min facebook och min msn och nagon gang ibland uppdaterar vi varandra hur vara liv utvecklats. Skulle vi bo i samma land skulle vi sakert ha narmare kontakt men nu ar det som det ar. I London har jag ytterligare ett ex som idag ar en av mina basta vanner. Jag skulle tycka det var valdigt trist om min nuvarande pojkvan skulle saga till mig att jag inte fick traffa honom och jag skulle nog inte ens acceptera det. Jag tycker det ar jattesorgligt att se de tjejkompisar jag har som efter de traffat en ny kille tappar kontakten med alla killkompisar de tidigare haft. Varfor liksom?

Jag tror att just ex ar en valdigt kanslig punkt i manga forhallanden men jag tycker anda man maste kunna lita pa varandra sa pass att den andre kan fa umgas med vem de vill. Jag vet att manga inte haller med mig men jag vill verkligen se mig sjalv i ett sa pass oppet och arligt forhallande att man kan lita pa varandra och man kan fa traffa och umgas vem man vill. Kommunikation ar nykeln till det mesta, och aven for att halla svartsjuka borta.

Vad tycker ni?

xoxo

3 comments:

  1. Det ar svart det dar.. Det beror nog lite pa varfor det tagit slut. Jag har kontakt med mina ex, men det ar inte alltid latt :) Ar ganska nybliven singel, men pratar med exet varje dag.. Bra eller daligt? Hmm, maste tanka lite pa det :) Ses nog pa lordag i Hyde Park forresten!

    ReplyDelete
  2. Kommunikation är nyckeln!!

    Har man inte en dialog i ett förhållande går det åt skogen.. så viktigt!

    ReplyDelete
  3. Jo absolut, det beror ju helt pa hur forhallandet slutar! Jag skulle nog foredra att inte ha nagon kontakt direkt efter det tagit slut men det ar ofta ganska svart. Man ar ju van vid att alltid ses och prata om allt i ett forhallande sa svart nar det far ett korthugget slut...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...