18/06/2009

Midsommar i London

Trots att jag har bott utomlands de senaste 4 aren sa har jag hallit noga fast vid vissa Svenska traditioner. De jag varderar hogst ar; Svenska nationaldagen (firar det till och med mer utomlands an jag nagonsin gjorde i Sverige), Lucia och sen framfor allt midsommar!

Midsommar firas imorgon, Fredag 19 Juni hemma i Sverige men har i London firar vi det pa Lordag, 20e Juni. Det blir en heldag vi sent kommer glomma.

Sa har ser arets dagsplaner ut:

11.30am: Champagnefrukost med jordgubbar


2pm: Picknick i Hyde Park - Flera hundra Svenskar (och andra nationaliteter) samlas varje ar i Hyde park for en gemensam JATTEpicknick och dans runt midsommarstangen.


6pm: Knytismiddag med ganget


11pm: Club Maya!


Bilder fran forra aret i Hyde Park:

(kanske inte jordens storsta midsommarstang, men den racker gott och val)



Jag tycker faktiskt det ar roligare att fira Svenska traditioner, som midsommar, utomlands an i Sverige. Det blir en helt annan gemensam och samhorighet!

Jag antar att det ar fler av er Londonsvenskar som ska till Hyde Park...?? Vore ju kul att ses och saga hej, eller? =)

xoxo

5 comments:

  1. jag ska forsoka komma dit. Kan jag fa ditt telefonnummer sa plingar jag dig nar jag kommer dit :o)

    ReplyDelete
  2. Onsitelondon18/06/2009, 13:24

    Karpathos heter on, just nu ligger priset pa 315 pund om jag aker ut lordag kvall och hem torsdag da dom aker hem. Det kanns som att jag har kollat alla mojligheter men det verkar inte bli mkt billigare hur jag an tanker eller gor. Har du nagra smarta tips???

    ReplyDelete
  3. Jaaaa!! Det hade varit jatte roligt! :-)

    Vi kan ju byta nummer eller nagot?

    Kram Ems
    xxx

    ReplyDelete
  4. Maila garna era nummer till mig sa mailar jag mitt tillbaka :)

    graff.maria@gmail.com

    xoxo

    ReplyDelete
  5. Tips på musik mottages alltid :)

    Kommer befinna mig i Hyde Park från 12.00 onwards. Har inte missat en enda midsommar i London sedan jag flytta hit. I UK känner jag mig svensk i Sverige känner ja mig engelsk.
    För 2 år sedan firade jag midsommar på fredagen i Sverige och sedan lördagen i Hyde Park.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...