08/06/2009

You're hired!

Da var arets sasong av The Apprentice slut, tyvarr. Jasmina Siadatan vann aven om jag forstatt att det var valet mellan henne och Kate Walsh inte var latt for Sir Allan Suger. Han hade tydligen fragat BBC om han fick anstalla dem bada men BBC tyckte inte det gav lika bra TV sa svaret var nej. Kate var min favorit sedan jag borjade folja serien pa riktigt for lite mer an en manad sedan.

Kan inte forsta att jag missat denna underbara "tv serie" alla mina 3 ar har i London. Ilinca, min flatmate har forsokt fa mig att se den sedan jag flyttade in hos henne for lite over ett ar sedan men eftersom jag inte ar nagot storra fan av TV serier dissade jag det, dum som jag var.

Jag tycker serien ar toppen. Individerna som ar med ar alla (i alla fall de flesta) valdigt drivkraftiga, profesionella och otroligt dukiga och man kan inte bli annat an motivderad och inspirerad av dem. Jag fick en kansla av "jag vill ocksa" nar jag sag tjejerna i finalen igar. De ar 26 och 27 ar gamla och redan hogt uppsatta chefer och siktar bara uppat. Min favorit var Kate, inte bara for att hon var otroligt duktig for det var de bada, men for att hon hade en positv och glad personlighet. Hon verkade vara en tjej som jag skulle alska att arbeta med sjalv! Men Yasmina, som vid 25 ars alder redan ager ett foretag med 20 anstallda ar en vardig vinnare trots allt!

Jag borjar sjalv undra vad jag gor med min karriar? Jag kom till London just for att gora karriar och samla pa mig nyttiga erfarenheter men sa mycket till karriar har det inte blivit. Istallet har jag funnit mangder med vanner som jag kommer folja livet ut och skaffat mig ett handelserikt och spannande liv. Men kanske dags att pa riktigt ta tag i karriaren, se vart jag vill komma och hur jag kan komma dit. Jag har forstatt att mitt foretag stottar mig med utbildningar och erfarenheter sa borde verkligen ta tag i de mojligheterna!!

Go Maria go!!! haha

(Yasmina uppe till vanster, Kate nere till hoger)

xoxo

2 comments:

  1. tycker Kate skulle vunnit allt, Jasmina som "skulle" aga ett foretag hade ju inte ens koll pa sina egna rakneskaper a kande inte ens till dem mast standardiserade redovisnings termerna.. illa!

    ReplyDelete
  2. Ja jag tycker ocksa Jasmina gjort fler tabbar de program jag sett men de som foljt det fran borjan verkar ha fastnat for henne sa hon kanske var bast, vad vet jag....

    Far fraga PER, han har ju koll!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...