10/02/2010

Zafferano

I förra veckan var jag på middag på Zafferano Restaurant vid Knightsbridge. Det var en mycket trevlig kväll jag sent kommer glömma. Först för att min middags-dejt hade mycket intressant att säga plus för att maten var fantastiskt god. Jag åt en enkel Bresaola med rucola och parmigiano till förrätt och en pasta med saffran och lamm till huvudrätt. Enkla rätter men de lyckades ändå göra dem till något väldigt speciellt. Mitt middags-sällskap var på diet och åt en sallad till förrätt och en enkel fisk till huvudrätt, tveksamt om kunde vara lika gott som mitt, hehe. Tänker inte säga vem sällskapet var eftersom alla har så otroligt mycket strikta åsiker om jag får/bör ha kontakt med den här personen eller inte... fundera på den ni ;)

Nu när jag skulle leta en bild på restaurangen råkade jag nu läsa att restaurangen har två Michelin stjärnor. Inte illa. Vet inte om jag någonsin varit på en Michelin-restaurang tidigare.

Zafferano tog sig direkt in på min topp 10 London restauranglista.




My Top 10 London restaurant list:

1. Zuma
2. Zafferano
3. Osteria dell'arancio
4. Il Baretto
5. Makiyaki
6. The Mews of Mayfair
7. Haiku
8. Luna Rossa
9. Cockoon
10. Mango Tree

xoxo

6 comments:

  1. Johan Andersson10/02/2010, 16:16

    Och middagssälskapet var? Let me guess... en ny dejt eller ett gamalt ex? Antagligen sistnämnda, ett gamalt ex? Mohaha. Du är så lätt att genomläsa Majja! Mohahaha.

    ReplyDelete
  2. What about Nobo or Gaucho?

    ReplyDelete
  3. Johan: Du har fel!

    Ananym: Been to Gauncho, nice but not good enough for my top 10 ;) Nobu would be nice to try, maybe I'll try to go there before I leave London, we'll see :)

    ReplyDelete
  4. Jag håller med...What about Gaucho!? :)

    ReplyDelete
  5. för övrigt står det: "Jag är en svensk/halvitaliensk 28 årig"...

    Borde du inte vara "halvsvensk" då också? :)

    ReplyDelete
  6. Varst vad alla marker ord idag, haha. Svensk/Italiensk kanske det ska sta da, eller?

    Varfor tycker ni Gaucho ar sa speciellt? Kan inte jamfora sig med Zuma eller Osteria del'arancio, varken maten eller restaurangen i sig... tycker jag och det ar min lista :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...