22/02/2010

Miserabelt väder

I förra veckan trodde jag att våren var på väg. Många dagar erbjöd blå himel, solsken och fåglarna kvittrade. Folk lämnade vinterjackorna hemma och vårjackorna åkte på, vissa tyckte till och med att det var läge för att gå ut bara i tröja eller T-shirt(!). Men vårkänslan fick inte hålla i sig länge... idag är det knappa 4-5 grader varmt och det spöregnar och nu varnar de för "heavy snowfall" på Onsdag. Och imorse vaknade jag av ett sms från mamma som sa att det var minus 19 grader i Stockholm. Vaddå Global Warming? Det verkar ju mer som istiden är på väg tillbaka.

Jag minns Februari/Mars två år sen då jag var ute i en liten läderjacka och picknickade i hyde park, nu verkar det som min tjocka vinterjacka kommer få vara med fram till Maj eller liknande. I'm not happy! ;)

Xoxo
Sent from my Nokia E71 mobile phone

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...