09/02/2010

Engelsk pub i China Town

Ikväll var jag på middag med Annah och Howard. Vi far på Howards favorit-kines-restaurang i China Town. Maten var som alltid jättegod och som vanligt förvånade jag mitt middagssälskap att lyckas få i mig en rejäl portion nudlar med biff och grönsaker.

Efter maten ville vi gå vidare och ta en drink men eftersom det var ohyggligt kallt ute tog vi bara första bästa ställe, en brittisk pub mitt bland alla kinesiska restauranger. Den låg nästan osynlig i ett hörn men såg i alla fall trevlig ut. Vi klev in och eftersom det inte fanns några lediga platser talar bartendern om att det finns en övervåning. Just när vi är på väg upp frågar vi om det finns en bar där uppe med och bartendern förklarar att det finns en hiss.... ehh jaha tänker vi. Men vi går upp och inser att från övervåningen finns det en gammal gammal minihiss och brevid den finns papper och penna. Med andra ord hissar vi ner en papperslapp med vår order samt pengar och sen hissade bartendern upp vår dricka, vi var mycket imponerade :) Blev en mysig kväll med mycket prat. Puben hade öppen brasa som vi satt och mös framför.


Jag är föresten inte den ända galningen här... Howard har också sagt upp sig från sitt jobb och sin bostad och ska resa runt i ca ett halvår för att sedan komma tillbaka till London och på nytt söka jobb och bostad. Han kommer ju så klart ha massor av vänner plus att han kan språket (han är canadensare) så lika galen som mig är han kanske inte men känns ändå skönt att det är fler som vågar ta lite risker för att förhoppningsvis få ut något gott av det :)








Dags att sova!

xoxo

2 comments:

  1. Haha ja den dar hissen var verkligen kul. En mysig kvall! Godnatt! :)

    ReplyDelete
  2. Johan Andersson10/02/2010, 16:14

    Du kommer sakna London babe. Trust me!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...