19/02/2010

Ny flatmate

Imorn flyttar Julien ut ut min lägenhet och en ny flatmate flyttar in. Det var fantastiskt kul att leta ny inneboende faktiskt. Julien bjöd in 7-8 stycken som kom förbi och samtliga var jätteintresserade av hans rum då det är ett stort rum, bra pris, perfekt läge och så klart jättebra flatmates (jag och Ilinca) så det var upp till mig att Ilinca at välja. Vi valde ut en liten skara på 4 personer som fick komma förbi en andra gång och alla försökte de på sina egna sätt övertala oss om att just hon eller han skulle passa perfekt in och de berättade hur bra de var på att laga mat, städa etc etc. Men beslutet var till slut inte så svårt eftersom en av kandidaterna var en nära vän till mig och Ilinca litade på mitt omdömme.

Så, imorn flyttar Paolo in! Jag lärde känna honom när jag bodde i Bologna och han kom sedan och hälsade på i Sverige och bodde i min lägenhet i Stockholm i några veckor. Han är skötsam och duktig på att laga mat så det passade mig och Ilinca perfekt. Sen är det ju så klart väldigt lägligt att jag nu får träna min italienska sista veckorna innan jag flyttar till Milano!

Paolo när han hälsade på i Stockholm 2005.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...