06/02/2010

* BIG NEWS *

...som de flesta redan vet om, haha.

Jag har bestämt mig för att flytta från London. Jag älskar London! Jag tycker det är en helt otrolig stad och jag kommer säkerligen sakna staden massor. Men jag har alltid vetat att jag inte vill ha min framtid i England. Jag drömmer om en framtida familj och den familjen vill jag inte ha här i London. Sen känner jag att just nu är den perfekta tiden för att flytta; jag ogillar mitt jobb, jag är singel (återkommer till det) och jag har senaste tiden varit väldigt nere och lite trött på mitt liv. Vidare känner jag att ska jag ge mig iväg på ett nytt äventyr så ska jag göra det nu, när jag "bara" är 28 (snart 29 år) och inte vänta tills jag är 30 plus.

Som jag flera gånger skrivit om på min blogg har jag länge drömt om att flytta till Italien. Jag älskade det när jag bodde där som student och skulle vilja prova på att leva ett riktigt liv där och det är det jag nu ska göra. Jag ska flytta till Milano! Det var under ett av mina många ledsna samtal med min underbara mamma jag bestämde mig för att ge liv åt mina drömmar och så fort jag vant mig vid tanken att flytta till Italien mådde jag direkt mycket bättre. Jag diskuterade det kort med två av mina bästa vänner som båda tyckte det lät som en toppenide. Dagen efter berättade jag om mina ideen för min Italienska pojkvän som var lite skeptiskt men som ändå lovade att ställa upp med all hjälp och stöd han kunde så då var beslutet taget - jag skulle flytta till Milano.

Pojkvännen dumpade mig någon vecka senare över ett mail och nu har vi ingen kontakt. Två års förhållande slänga i havet genom ett kort mail, det känns så klart väldigt trist, men det visade mig nog bara på vilken nivå vår relation låg på... Hans hjälp och stöd skulle så klart varit bra eftersom han själv tidigare bott i Milano men det stoppar inte mig. Jag ska ge mig iväg på mitt livs äventyr, all by myself! Med varken bostad, jobb eller vänner ska jag flytta dit i mitten av Mars och börja ett nytt liv. Jag vet att det kommer bli tufft men jag är redo att kämpa hårt och hoppas att för en gångs skull även ha lite tur på min sida. Jag kommer ge Milano två-tre månader, om jag i sommar fortfarande inte hittat någon som helst typ av jobb så får jag ta till plan B.

Det roliga är att det är så många jag berättat det för som inte ens är förvånade. På något sätt visste de att jag en dag skulle flytta dit frågan var bara när...

Jag har inte kunnat skriva något om det på bloggen tidigare eftersom mitt jobb fortfarande inte visste att jag skulle sluta. Men jag sa upp mig igår så nu kan jag äntligen prata fritt om min flytt med alla. 19e Mars bär det av. Milano here I come :)

xoxo

6 comments:

  1. Det är alltid roligt att läsa om folk som vågar ta steget ut och följa sina drömmar! Hoppas du bloggar om dina äventyr i Milano också.

    ReplyDelete
  2. nämen! vad kul! då måste vi ju hänga lite när du kommer! såklart du ska flytta hit, och skit i ditt ex, du kommer få så kul här! vad är det för jobb du letar efter? pratar du italienska?

    ReplyDelete
  3. Imponerande och ah sa harligt att du vagar ta steget!!! Helt underbart och du gor helt ratt!

    Ett stort lycka till ditt nya och spannande liv.

    London kommer dock sakna dig!

    xx linda

    p.s. jag hoppas att vi far fortatta folja dig i Milano!!!

    ReplyDelete
  4. skit vilken haftig grej du ar verkligen en cool brud!!!! du maste fortsatta blogga fran milano!!! blir ju jattespannande :o)

    ReplyDelete
  5. Åh vad roligt, jättespännande - well done att du vågar ta steget!! Jag gillar din London-blogg så lite tråkigt att du åker ändå! Men så himla inspirerande med människor som vågar förändra sina liv!

    ReplyDelete
  6. Johan Andersson10/02/2010, 16:07

    Jag är inte det minsta förvånad och jag tycker jag har varit delaktig i ditt beslut. Jag har alltid sagt det: "go to Italy, thats where you belong"
    mohaha

    Du är modig, du är stark och du kan om du vill. Go for it babe!

    Slut med Italienaren. Det förvånar mig mer. Ni var ett vackert par! Ni hittar nog tillbaka till varandra ska du se, mohahaha.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...