24/02/2010

Snacks

På mitt jobb älskar de snacks. Inte nog med att vi nästan alltid har ett kakfat ståendes så är snacksmaskinen väl använd. Redan från tidig morgon börjar folk trycka i sig choklad, läsk och chips. Att chipspåsarna är små hjälper ju inte så mycket när de äter minst 1-2 om dagen.

Jag ska nog vara glad att jag inte tycker om choklad och kakor annars skulle det nog vara lätt att dras med i deras dåliga vanor! Sen kan jag faktiskt, trots att jag älskar chips, hålla mig borta från dem med. Om jag blir sugen på något tar jag mig en liten sockerfri lakriskaramell som jag har på mitt bord. Sen har vi ju ett stort fruktfat i köket som jag utnytjar friskt. Mycket bättre för både tänder, mage och figuren.

xoxo
Sent from my Nokia E71 mobile phone

5 comments:

  1. Jisses! Hur feta är dina kollegor? Två (om än små) chipspåsar om dagen?! Man är nog rätt nyttig ändå...

    ReplyDelete
  2. Jo jag med. Svenskar ar i storsta allmanhet nyttigare an britter. Har finns ju alternativen till grovt brod, pasta m.m men ytterst fa har annamat det medans i Sverige kanns det som de flesta ater grovt brod som standard.

    Chips saljs i ett pack om 6, dvs 6 sma pasar i en stor dar tanken ar att barnen eller en sjalv ska ta med det som mellanmal. Javligt nyttigt liksom ;)

    ReplyDelete
  3. Är inte svenskar bäst i världen på att trycka i sig godis? :)

    ReplyDelete
  4. jo iofs, losviktsgodiset! Du har en poang i det... :)

    ReplyDelete
  5. Johan Andersson01/03/2010, 12:42

    Majja och Erika, babes... ni är ju magra som vandrande pinnar, ni kanske borde börja äta lite mer chips sluta klaga på de som har mer köpp på benen. Mohaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...