04/01/2010

Tankar om London

Har varit ute med min underbara Valeria och diskuterat min situation fran alla vinklar. Inte for att jag kanner mig mycket gladare men jag blev i alla fall lite klokare och forstar nu mina val lite battre...

Promenerar genom stan hemat och funderar pa vad jag ska göra med mitt liv, vart jag ska bo osv. Traskar over Embankmentbron och tittar over vattnet, det ar morkt och kyligt men anda sa vackert. Jag inser att jag trots allt tycker valdigt mycket om London. Jag vet att mitt liv har inte ar lika latt och tryggt det skulle kunna vara i Stockholm men London far mig att kanna mig levande pa ett helt annat satt. Jag inser att jag faktiskt älskar London! Jag kommer nog inte bo kvar i London sa jattelange till men nu har jag iaf bestämt mig for en sak - London ska fa ytterligare en chans att visa vad det går for!

Ska i dagarna fråga min chef om det finns möjligheter att få jobba färre timmar (part time) och jag tänkte skylla pa min onlinekurs i Italienska jag försoker komma in pa. Det kan kanske bli svårt att få igenom men försöka kan man ju alltid. Om det inte går ska jag be att få jobba en dag varje helg sa jag varje vecka så jag istället kan få en dag ledigt mitt i veckorna - Allt för att jag ska kunna få tid att söka nya jobb... Wish me luck!

Ytterligare en höjdpunkt ikvall var ett helt fantastiskt mail jag fick från min pojkväns pappa. Han har satt ett leende pa mina läppar resten av kvallen.

xoxo
Sent from my Nokia E71 mobile phone

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...