15/01/2010

Operation Napp

Läste just det här blogginlägget om en händelse i Italien och eftersom det lät för sött för att vara sant var jag tungen att söka på det på internet men det visade sig vara helt sant- Läs här.

"Pronto? Mi chiamo Marco. Volevo darvi i miei ciucci perché sto diventando grande, ho quasi 4 anni"

Marco, snart 4 år gamal ringer 113, polisens larmcentral i Italien, och säger "Hej, jag heter Marco. Jag vill ge er mina nappar för att jag håller på att bli stor, jag är nästan 4 år gamal!" Larmcentralen trodde först att det var ett skämt men fick då prata med Marcos mamma som vidare fick förklara ärendet för telefonisten. Hon blev efter ett tag vidarekopplad till larmcentralens chef som tog ärendet på alvar. På Marcos födelsedag, inför ett hus fullt av familj och vänner kom två poliser och bad om Marcos nappar. Marco hade fint packat in sina nappar i en liten kasse och gav den stålt till poliserna och i utbyte fick han en polishatt.

Veckan efter ringde larmcentralschefen till Marcos mamma och frågade hur natten hade gått och Marcos mamma kunde stålt säga att Marco sover lugnt - han är en stor pojke nu!

Den här händelsen har satt ett leende på mina läppar för resten av dagen! :)

xoxo

2 comments:

  1. Så spred sig ett leende även på mina läppar, ååh vilken söt historia :)

    ReplyDelete
  2. Den historian och poliserna som åkte pulka med sina Riot shields tycker jag gör poliser mer männskliga.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...