13/01/2010

Snö

Nä nu får det vara nog! Jag vaknade precis (är ledig idag) och inser att min flatmate är hemma, skumt tänker jag men tänker att han kanske blivit sjuk eller något. Jag går upp och säger god morgon och bittert berättar han att tågen är inställda pga snön - Han jobbar också utanför stan. Jag kikar ut genom fönstret och ser att marken är täckt av nästan 10 cm snö...

Eftersom jag inte gillar kyla är det kanske inte så konstigt att jag heller inte gillar snö. Jag vill ha snö när jag ska åka skidor annars får snön mer än gärna hålla sig borta från mina gator. Jag kan erkänna att det var fantastiskt mysigt att komma hem till ett vackert vitt Stockholm över jul och för en gångs skull fira en vit jul och det var även mysigt när första snön kom till London, det blir ju lite fridfullt och ljusare ute. Men nu har jag fått nog, det är helt enkelt otroligt opraktiskt med snö i en storstad och framför allt i London där de inte kan hantera det alls. Blä!


xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...