05/01/2010

2009 - Del 1

Hade tänkt göra mina 2009-storys redan före nyår men fick inte tid för det varken i Stockholm eller i Italien. Här kommer iaf första delen.

Januari
Nyår firades I Val Gardena i Italienska Alperna, lite kaotisk nyårsafton men ändå kul. I övrigt var January en lugn månad. När jag kikar tillbaka i min kalender ser jag mest att jag spenderade nästan varje kväll med mina vänner och pojkvän. Jag trivdes med tillvaron.

Februari
Ytterligare en lugn månad. Jag och Ida fick mode-fnatt och sprang runt på mängder med olika sample sales i London. Alla hjärtans dag spenderades för andra året i rad pa Makiyaki. I övrigt bestod månaden mycket av jobb och en hel del fotboll.

Mars
Började månaden med att sticka ner till Italien för en romnatisk långhelg med Marcello. I London bjöd Mars månad på en hel del roliga fester. Startade också mitt hårda arbete mot min NVQ examen.

April
Som så många andra år spenderade jag påsken och min födelsedag i Stockholm. Var hemma hela 12 dagar och levde loppan. Väl tillbaka i London firades min födelsedag vidare med flertal fester och en mysig middag med pojkvännen.

Maj
Började månaden med en underbar resa till Algarve i Portugal (åhh vill fortfarande tillbaka.) Melodifestivalen sågs som alltid hemma hos mig och rätt låt vann :) Ytterligare en dag jag verkligen minns ar 17e Maj då vi firade Norges Nationaldag på ett sätt jag aldrig gjort förut - toppenkul. Försökte mig även på att bjuda ut min pojkvän på en romnatisk middag men misslyckades totalt när vi gick till Il Fornello vilket visade sig vara sämsta restaurangen någonsin - Vi fick oss i alla fall ett gott skratt. Min chef sluta och Barcelona vann Champions league :)

Juni
Månaden började bra med fantastisk sommarväder, fester, picknickar och middagar. Firade ytterligare en jättekul midsommar i London men därefter började helvetet. Den 24e Juni berättade Marci att han fått jobb i NY - min värld rasade samman och sommaren var förstörd.

Juli
Var i Sverige i två veckor och även Marcello kom dit - Hade trevligt men minns mest att jag var ledsen. I London tog Marcello med mig på Oasis sista konsert på Wembley Arena vilken var superbra. Vi fick en ny chef på jobbet men det innebar inga större förändringar eller förbättringar. Resten av månaden bara flög förbi.

Augusti
2 första veckorna var vi i London - Marcellos sista veckor vilket bjöd på en hel del packande, middagar, avskedsfester och en underbar middag på Vertigo 42. Lärde känna en av mina bästa vänner numera, Valeria! 17 dagar spenderades i Italien. Bästa semestern i mitt liv trots att jag var ledsen. Den 29e Augusti åkte Marci.

September
Underbara vänner tog hand om mig och jag insåg att livet faktiskt gick vidare. X Factor tog fart och jag var glad. Träffade ytterligare en ny toppenvän Eva som satt i samma sists som mig och allt kandes lite battre. Marcello kom sedab och hälsade på för att hämta sitt visum och sedan var månaden slut.

Oktober
Var på arbetsintervju för ett jobb jag verkligen ville ha på Globet i Putney men fick det till slut inte (de har fortfarande inte tillsatt rollen). Sen var det dags för New York - staden jag ville hata visade sig vara helt underbar och tack vare lite tur med vädret hade jag underbara 10 dagar där. Utklädd till (jätteläskig) katt firade jag "spansk" halloween med nära och kära.

November
Trots omständigheterna var November nog årets bästa månad. 1 November vann AIK SM guld. Sen bar det av för en trevlig långhelg i Rom med pappa och veckan efter kom mamma till London och hälsade på vilket var toppenkul. Sist men inte minst kom även Marcello för en 5 dagars lång visit i slutet på månaden. Jag var glad!

December
Månaden som alltid bara flyger förbi och man hinner inte mycket annat än att stressa. Johanna kom till London en helg och vi pratade som alltid massor av fina minnen - tiden då allt var så mycket lättare.... Helgen efter kom Zarah och vi hade jordens mysigaste helg ihop. Min favorit tog hem segern i X Factor. Sista helgen före jul var min gamle skolkamrat Matteo i London vilket satte lite krydda på tillvaron eftersom vi inte setts på 5-6 år. Sen var det jul - 5 underbara dagar i Stockholm gick som alltid på tok för fort och sen var det dags för nyårsfirande i Italien.

Vart tar tiden vägen??? Början av 2009 känns som det var för en vecka sen. Hur som helst, 2009 var inte ett vidare bra år för mig. 2008 var super då det bjöd på nytt spännande jobb, underbar pojkvän, flera nya roliga vänner och underbara resor.

På tal om resor, räknade ut att jag var utomland (utanför England) 68 dagar under 2009 - Helt sjukt. Men på den tiden kunde jag jobba in tid på helgerna och ta ut det i ledighet vilket jag friskt utnytjade. Den friheten har de nu tagit bort och eftersom det i stort sätt var ända positiva aspekten med mitt jobb är jag nu på jakt efter ett nytt jobb!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...