15/01/2010

Antagen!

Efter mycket om och men fick jag idag klartecken att jag är antagen på Italienska B vid Lunds Universitet. Kursen är helt nätbaserad och jag valde den som går på halvfart, dvs jag kommer studera ett helt år för att få mina 30 högskolepoäng avklarade. Kursen kommer bestå av lektioner som kan ses online samt en hel del eget läsande och inlämningsuppgifter. Jag kan erkänna att jag är lite skeptisk mot att lära sig ett språk på distans när jag inte ens är i Italien men eftersom jag ända vill hålla italienskan vid liv genom att läsa och skriva lite då och då, så varför inte få ner ett betyg på det med? Om jag sedan lägger till C kursen får jag en kandidat i Italienska och det vore ju inte fel :) Nu måste jag bara få tag på alla böcker som krävs och det verkar inte vara den lättaste uppgiften...

Xoxo
Sent from my Nokia E71 mobile phone

4 comments:

  1. Wow tack, har fått världens ide idag tack vare dig.

    Skuttar upp och ner av rastlöshet eftersom jag måste vänta tills imorgon med att fixa det.

    ReplyDelete
  2. Johan Andersson15/01/2010, 17:47

    Mohaha, du lar ju lata din lover gora uppgifterna at dig. Majja ar en smart tjej. Mohaha.

    Svealand pa Sondag, fan va livet suger dar borta. Bali rockar fett!

    ReplyDelete
  3. Det ska nog gå bra ska du se, själv läser jag ungerska på distans och det har gått (relativt) bra hittills, fast det krävs ju en del självdisciplin. Det som är riktigt bra med distansstudier är ju att man kan plugga lite när man vill och efter sitt eget upplägg.

    Lycka till iaf, och hoppas det blir skoj!

    ReplyDelete
  4. Kul att du kom in, bra jobbat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...