03/01/2010

Reseberattelse - Nyar i Italien

Min semester i Italien var i stort valdigt lyckad. Har hunnit bade vila upp mig men anda ha riktigt kul.

Jag kom i Mandags, Marcello hamtade mig pa flygplatsen och forsta dagen spenderades i Como. Jag gick till min favoritfrissor (Marco e Marianna hair stylist) och pa kvallen at vi middag hemma med Marcellos foraldrar.

Tidigt pa Tisdag morgon begav vi oss till Bormio, en liten trevlig skidort som ar en del av de italienska alperna. Vi bodde hos Marcellos kompis som hade en hel lagenhet mitt i centum tom och jag, Marci o kompisen spenderade sedan tisdagen till att promenera runt i byn och ata god mat.

Pa Onsdagen var det dags for forsta och sista dagen i backen. Det var jag, Marci, kompisen och ytteligare 3 proffsakande italienska killar... Kan tillagga att jag inte akt skidor alls senaste aren och aker som en kratta och att akta med killar som i stort satt ar uppvuxna i backen gor mig mest stressad. Hur som helst, pa morgonen var det molnfritt o soligt och det var riktigt kul att aka.Medan vi at lunch borjade det snoa och nar vi kom ut snoade det sa mycket att man inte kunde se nagot alls. Killarna akte trots detta lite till medans jag tog kubinliften ned. Pa kvallen blev det massa mat, drinkar och trubadurkvall ute, riktigt mysigt.
Pa torsdagen akte vi tillbaka till Como eftersom kompisen vi bodde hos skulle ivag och alla hotell var fulla. Planen var forst att vi skulle akt pa nagon halvt okand fest utanfor Como med en van till Marci men eftersom det skulle betytt att nagon berusad nisse skulle behova kora oss hem (helt emot mina principer) bestamde vi oss for att stanna hemma istallet. Vi handlade got mat och nyarskvallen spenderades hemma, bara jag och Mecello. Vi lagade en lyxig 3 ratters middag, drack Champagne och kollade pa nagon konsert pa TV. Pa tolvslaget placerade vi oss vid Comosjon dar det bjods pa massor av vackra fyrverkerier. Vi va i sang 02.00 som tva pensionarer, haha.

Fredagen blev lugn, vi tog en langpromenad langst Comosjon och pa eftermiddagen akte vi till Milano for att kika runt och ata en fantastisk sushimiddag.

Pa Lordagen akte vi pa morgonen till Fox Town (ett outlet i Schweiz) men det blev kortvarit tack vare sjukligt mycket hysteriska shoppinggalningar. Eftermiddagen spenderades med Marcis foraldrar med promenad, middag ute och film hemma.

6 fantastiska dagar! Synd bara att allt skulle rasa samman idag....

Sitter pa tunnelbanan nu och blanger pa mina 4 tunga vaskor och undrar hur sjutton jag ska lyckas slapa dem fran Waterloo station hem till min lagenher.

Bilder fran resan kommer i nasta vecka.

xoxo
Sent from my Nokia E71 mobile phone

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...