12/01/2010

Blog Awards


Tidigare ikväll när jag var ute och fikade med Annah plingade mobilen och sa att jag hade fått ett nytt mail. Som hastigast kikade jag på det och förstod ingenting - Ny kommentar pa din blogg från Iskall - "Du har ett pris att hämta på min blogg". Förvirrad la jag ner telefonen men fortsatte fundera på vem iskall kunde vara som gett mig ett pris... När jag kom hem såg jag att det var lilla Stina som varit i farten och utnämnt mig på sin bloggawards. Jag blev superglad! Händer ju inte varje dag att man får en sån fin utmärkelse och särskillt inte från som bloggare som har flera tusen fler besökare än jag själv.

Jag började läsa Stinas blogg förra våren när hennes katt sprungit bort; fråga mig inte varför jag inte hittat bloggen tidigare och fråga mig heller inte varför jag helt plötsigt blev superengagerad i hennes letande efter missen (antagligen för att jag själv varit ute dagar som nätter och letat efter min kompis kissekatt i Sthlm). Hur som helst så var fallet och nu tillhör bloggen en av dem jag dagligen läser. Stina skriver ofta, flera ganger om dagen, om sitt liv, sin karriär och ger även mycket trevliga tips på mysiga ställen i London och goda rätter att laga.


Tack Stina för din söta nominering! :)

Nu till min egna lilla Blog Awards

The rules are:
-Thank the person who nominated you for this award.
-Copy the award & place it on your blog.
-Link to the person who nominated you for this award.
-Tell us 7 interesting things about yourself.
-Nominate 7 bloggers.
-Post links to the 7 blogs you nominate

7 saker om mig;

1. Jag är galet rädd för spindlar - minsta minililla spindeln kan få mig helt hysterisk eller tom svima av.

2. Jag älskar att promenera!

3. Jag avskyr kyla, allt under 10 grader är på tok för kallt.

4. Jag är allergisk mot pälsdjur vilket är väldigt tråkigt då jag helt enkelt älskar alla djur och drömmer om att skaffa både hund och häst i framtiden.

5. Under hela min skoltid hatade jag språk och sa att jag aldrig skulle skaffa mig ett jobb där de skulle behövas. Jag låg hela tiden på gransen till IG (hette det sa?) i Engelska. Nu bor jag sedan fyra år tillbaka i England...

6. jag är list-freak. Jag gör listor över precis ALLT.

7. Jag drömmer om att flytta till Italien

7 av mina favoritbloggar - Har så många fler men bara sju får vara med. Dock tveksam om så många av mina award:are kommer ta den här kedjan vidare, haha.

- Erikaste; Min underbara barndomsvän som redan från första året i skolan imponerade på mig med sina underbara texter. Skriver underhållande om vardagen och tar även upp intressanta diskussionsargument.

- Eva; En underbar kompis vars blogg är väldigt personlig och välskriven.

- Sophie; Tjej som sedan flera år tillbaka bor i Florens och som på sin blogg tar upp intressanta och ofta ganska upprörande händelser från Italien. Väldigt intressant att läsa.

- Helo Nikky; En amerikansk främlig (ingen jag känner eller tagit kontakt med) vars blogg jag följer för hennes underbara bilder och snygga/intressanta kläder.

- Ashie; En blogg jag hittade för ungefär ett halvår sedan när jag sökte på svenskar i New York. Trots att jag inte har en aning om vem tjejen är eller vad hon sysslar med gör hennes blogg mig glad. Hon är helt otroligt positiv och det smittar ofta av sig på mig när jag läser hennes blogg.

- Mission Sparkle; Den mest personliga och öppna blogg jag funnit. Jag tycker det är fantastiskt att någon kan "bjuda" på sig själv som hon gör.

- Emelisa; En nystartad blogg jag började läsa för bara några dagar sen. Nyinflyttad till Milano skriver hon om sitt liv och nya intryck från den underbara staden.

Ja det var det :)

God natt allesammans!
xoxo

3 comments:

  1. MARIA-ALEXANDRA: Ja, riktigt gott var det. Tack så hemskt mycket. Kika gärna in igen! :)

    ReplyDelete
  2. Du är underbar! Tack så jättemycket för den fina nomeneringen du gav mig :)! Nästa gång du kommer ska jag bjuda dig på lantchips med gräddfilssmak, jag har ett stort lager:) Kram

    ReplyDelete
  3. Tack sötaste. Vilka fina ord du skriver om min blogg. Tänker mer på min blogg som ett bollplank för min smärta än att kanske någon annan uppskattar den.

    Kraaam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...