27/05/2009

Svininfluensa

Min pojkvan kom hem fran New York igar. Pa flygresan hem hade han fatt nagon typ av frossa. Han fros sa han skaka samtidigt som han svettades floder, typiskt febersyndrom enl mig. Flygvardinnorna gjorde vad de kunde for att halla honom varm och fa honom att dricka mangder med vatten och te. Val tillbaka i London begav han sig hem dar han matte tempern till 38.5c och sen dok han i sang.

Det var inte forans framat eftermiddagen jag borjade sla ihop ett plus ett; sjuk, feber, New York... svininfluensa! Jag skicka in honom pa NHS's hemsida dar det finns ett svininfluensetest man kan gora om man ar osaker pa vad man ska gora, testet visade honom, for att han hade feber, huvudvark och hade varit i ett hogrisk land, att han maste soka upp lakare omedelbart och det stod aven att han inte fick traffa nagon pa vagen (hur det nu ar mojligt).

Duktig som han ar gick han in till sjukhuset och forklarade situationen och de tog in han omedelbart. De tog tempern och lite prover och kontstaterade sedan direkt att han inte behovde vara orolig sa de skicka hem han. Puh! Man hann bli lite nervos dar kan jag erkanna.... Svininfluensan kanns som nagot de konstant pratar om i media men som aldrig nagonsin skulle drabba en sjalv, men man ska nog inte vara sa saker pa det.

xoxo

2 comments:

  1. Ja fy, kände hur mitt hjärta började klappa under inlägget. Tur att det inte var det.

    Kakorna på bilden är macaroons. En fransk specialitet, det är märket Ladurée som kom på dem. Väldigt mumsiga!

    Stor kram

    ReplyDelete
  2. Oj va laskigt. Jag skulle nog inte traffat honom om det skulle varit min pojkvan. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...