23/05/2009

American Idol

Efter en mysig tacco- och filmkvall med Per avslutade jag Fredagskvallen (halva natten) med att se finalen i American Idol.

Trots att jag alskar den har typen av program har jag inte alls foljt American Idol men rakade se det forra veckan nar 3an rostades ut sa jag var anda lite insatt.

Jag kan pa en gang saga att jag tycker fel kille vann. Visst va vinnaren, Kris Allan, kanske sockersotare en den andre, Adam Lambert. Men jag maste saga att jag tycker Adam var bade mer orginell, mer proffesionell och framfor allt hade han en starkare, battre och mer stabil sangrost. Precis som det ofta verkar bli i Svergie sa tror jag tvan, Adam kommer sla igenom men att vinnaren kommer bli en flopp, men den som lever far se...

Det jag tankte pa nar jag kollade pa finalen var, ar det inte credit crunch just nu? American Idol finalen var nagot helt galet pakostat. Med gastartister som Santana, Keith Urban, Fergie, Black Eyed Peas, Kiss, Queen etc plus begaliska eldar, konfetti och enorma ljusshower blev det en show att sent glomma for de narvarande och vad det kan ha kostat vill man nog inte ens tanka pa. Iof tjanar de val pengar pa publiken och alla tv tittare runt om i varlden. De sa att de fatt in narmare 100 miljoner rostar vilket var ett nytt rekord. 100 miljoner! Jag forstar ju att de flesta ringer om och om igen men anda, hur manga bor i USA eg och hur manga foljer programmet? Var 5e person i hela landet?
Adam Lambert till vanster och vinnaren Kris Allan till hoger.

Ja hur som helst var det valdigt storslaget, och som sagt fel person vann!

xoxo

1 comment:

  1. Neeeeeeeee, Kris var ju super!!! Looove him!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...