20/05/2009

Sushi


Jag ar totalt beroende av Sushi. Det har senaste aren gatt lite i vagor och trodde val att det skulle komma en dag da jag skulle trottna, jag ater det ju anda i stort satt varje vecka. Det borjade nar jag kom till London i stort satt, jag gillade det aven tidigare men var inte fralst pa den tiden. Efter 3 ar i London verkar mitt sushi-beroende bara bli varre och varre. Jag skulle kunna ata det varje dag om det inte vore sa dyrt.

I mandags kvall hade jag och min pojkvan bestamt att vi skulle bestalla hem sushi fran var favosit sushi-delivery men efter att ha gjort bestallningen omline ringde en snasig tjej upp och sa att de slutat med delivery i mitt omrade. Vilken besvikelse! Istallet bestamde vi oss for att ga ner till butiken och handla hem nagon mat, pa vagen till butiken pekar jag pa en miniliten japansk restaurang och berattar for min pojkvan att de gor sushi dar inne och han bestammer sig for att han vill testa den. Restaurangen ser ganska ode ut och de har immade fonster sa man ser i stort satt inte in, med andra ord var det inte vidare lockande att ga in dar och jag forberedde mig for att bli magsjuk. Vi kliver in och finner oss i en typisk liten japansk restaurang och vi bestaller lite sushi-take-away och satter oss ner for att vanta. Medan vi vantar dar inser vi att det ar faktiskt valdigt manga som kommer in och hamtar sushiboxar och tar med sig hem, sa det kanske inte var sa illa...

Val hemma granskar vi noga vara sushibitar, luktar och petar pa dem som om de vore levande varelser. De ser valdigt fina ut men man vet ju aldrig.... det ar ju trots allt ra fisk och det ar valdigt viktigt att den ar farsk. Nar vi val borjar ata inser vi snabbt att sushin vi kopt ar bland den godaste vi atit (Om man bortser fran Zuma) Och restaurangen ligger bara 2 minuter fran mitt hus! Hur ska jag nu kunna motsta att kopa sushi varje dag pa vagen hem....???
Stallet heter Inshoku Japanese & Oriental Restaurant och ligger pa 127-128 Lower Marsh, verkligen att rekommendera!!!

xoxo

1 comment:

  1. Jag ater sushi till lunch VARJE dag! Jag ar nog mer beroende an dig. En gang i veckan ar val ingenting???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...