22/05/2009

Svåra tider

Hade just ett "Divisional Briefing Meeting" pa jobbet, dvs ett mote dar nagra av vara hogsta directors radar upp sig och presenterar foretagets resultat upp till dagslaget. Det ar mycket siffror, diagram, tankar och planer och trots att jag tycker det ar toppebra att de har sanna dar moten och tycker att det ar intressant sa somnade jag till. Det var varmt i rummet och jag var trott sa jag somna, hur pinsamt ar inte det. Min kollega fick peta mig i magen for att jag med ett ryck vakna upp igen.

Hur som helst fick vi veta att foretagets satsningar inte nar upp till vara uppsatta mal. Vi tjanar fortfarande stora pengar men inte lika stora som vi garna skulle vilja. Marknaden ar svar och konkurrensen hardnar. For stunden verkar foretaget inte vilja gora sig av med folk men manga avdelningar har anstallningsstop, aven om nagon slutar. Dock ska det goras en hel del omorganiseringar, dvs folk flyttas runt mellan olika ansvarsomraden. De har hallt pa sa ett tag och jag tycker ideen bakom det ar bra; folk som inte behovs dar de sitter nu erbjuds nya ansvar och utmaningar vilket de flesta med gladje nappar pa. Hur smart ar inte det? Jag funderar mycket pa att byta jobb, bade for att jag vill gora nagot nytt och for att jag vill jobba i London, men det ar sa otroligt svart att lamna Gala. Aven om vi haft en hel del problem inom var lilla avdelning sa ar foretaget valdigt valorganiserat, professionellt och ledningen kanns human och drivkraftig pa ett bra satt. Ska man i dessa tider verkligen lamna ett sant foretag? Det sags att man ska vaga satsa for att vinna, men man kanske inte ska vara dumdristig?

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...