26/05/2009

Middag i London pa Svenska Nationaldagen

Skickade just ut det har mailet till lite nara och kara;

"Hej ganget

Hur mas det?

Den 6e Juni ar det som ni sakert vet Sveriges nationaldag och som tidigare diskuterat tycker jag att vi ska ta det som ett perkeft tillfalle att hitta pa nagot trevligt tillsammans!
Vad tror ni om att samla ihop ett trevligt gang och ga ut och ata lite skandinavisk mat nagonstans foljt av lite drinkar pa nagot shysst stalle efterat? Det finns en hel del Svenska och nordiska restauranger i London men jag kanner tyvarr inte till sa manga. De jag fatt hora ar bra ar foljande;
- Garbo (Nara svenska kyrkan)
- Nordic Bar (Pa en bakgata nara Tottenham court road)
- Madsen (south kensinton)
- Fika (Bricklane)
Om nagon kanner till nagot annat bra stalle, har nagot speciellt onskemal vart vi ska ga eller andra rekommendationer sa sag till!
Hur som helst tankte jag kolla lite vilka som ar intresserade av att hanga pa?? Alla ar valkomna, svenskar som icke svenskar sa ta garna med vanner och partners.
Vi hors snart igen!

Trevlig helg,
Maria xx
"


Vet att det ar en del Londonsvenskar som laser den har bloggen sa tankte kolla om det ar nagon/nagra fler som vill hanga pa???? Vi blir val ca 10-20 personer kan jag tanka mig, but the more the merrier :)

Vi planerar aven picknick i parken pa dagen om vadret tillater!

xoxo

8 comments:

  1. Fika eller N-bar ;) nordic har klart mer sittplats..

    x

    ReplyDelete
  2. Ska tänka på er när jag spelar beachvolley och grillar i Varberg då :)

    Ni kan ju ha picnic!

    ReplyDelete
  3. Fika ar ju jattemysigt, vi kan ju ringa och kolla hur manga de kan ta emot :)

    Du vill alltsa inte ga till Madsen?

    Finns det inga andra stallen?

    ReplyDelete
  4. Jag hade garna foljt med men tyvarr sa har jag mina foraldrar har den dagen.. en annan gang.

    Ett par tips och asikter fran mig ang div svenska stallen!

    Hall dig borta ifran Garbo's! (Jag har besokt Garbo's ett flertal ganger de senaste aren, sist gangen var for ca 6manader och da lovade jag mig sjalv att aldrg ga tillbaka. Inte bra mat!)

    Nordic: Det var over 4 ar sedan jag besokte Nordic och tyvarr var det en riktig besvikelse och rykten sager att stallet inte har blivit battre sedan dess.

    Madsen har jag hort skall vara helt ok..

    Deep: var riktigt bra for nagot ar sedan, enda problemed med den restaurangen ar att den ligger ute i Fullham, Imperial Wharf (alltsa valdigt langt bort och ganska svart att komma till utan taxi)

    Om ni vill fika sa tycker jag ni skall besoka Scandinavian Kitchen (just off oxford street) underbart fikabrod.

    Hoppas ni far en trevlig nationaldag!

    xx Linda

    ReplyDelete
  5. Madsen e mer danskt än svenskt men klart det funkar med. Garbo´s fettig mat.. Sca-Kitchen stänger tyvärr redan 18 på lördagar :(

    jag kan göra en grym plankstek, fast bara till 3 personer ;)

    ReplyDelete
  6. Halloj! tack for din kommentar hos mig! :-)Vad kul att hitta hit, annu en london-svensk :-) Kommer garna tillbaka!
    Kram
    Catharina

    ReplyDelete
  7. Jag kanske vill komma. Far se. Jag mailar dig nasta vecka, ok?

    ReplyDelete
  8. Johan Andersson04/06/2009, 17:15

    Jag och Erika kommer! hand i hand, mohaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...