15/05/2009

Not THE one

Som manga av er redan vet sa har jag de senaste 4 veckorna gatt igenom en lang rekryteringsprocess for en roll inom mitt foretag. Tjansten var for "VIP customer executive" och skulle verkligen varit ett dromjobb men konkurrensen for tjansten var lite for svar tror jag.

165 ansokningar -> 30 personer kom pa en 1a intervju med HR ->15 personer kom vidare pa en 2a intervju med VIP chefen och den andra VIP executive -> Bara 3 stackare kom vidare pa 3e och sista intervjun med head of Marketing & communications (2 externa sokare och sen jag) -> en fick nej direkt och valet stod mellan mig och en till. Men sen tog det stopp for min del! De valde den andra. SA NARA! Men nara skjuter ingen hare som det heter. Valdigt trakigt maste jag saga.Visste redan efter 2a intervjun att det fanns en person som gatt vidare till sista intervjun som hade flera ars erfarenhet av samma typ av tjanst sa visst borde jag varit forvarnad men samtidigt tyckte jag att de maste ju anda tagit mig vidare till sista intervun av en anledning och att jag skulle kunna ha en god chans. Jag tog kontakt med flera vanner och bekanta som jag trodde kunde ge mig lite kunskap och rad och jag larde mig faktiskt valdigt mycket, men tydligen inte tillrackligt...?

Nu ar de till och med for fega att kunna saga nej till mig personligen sa jag maste vanta pa att fa standardbrevet nasta vecka dar det opersonligt star att de tackar for min ansokan och min tid men att jag denna gangen inte var successful och att de onskar mig lycka till i framtiden. Suck!

Som vanligt far an tanka att man lart sig nagot av det hela och far ta den kunskapen med sig och blicka framat.

xoxo

3 comments:

  1. 1) Ta inte ut något i förskott. Inga nyheter är goda nyheter.

    2) Du ska ändå vara jättenöjd med dig själv, du gick ju så långt man kunde utan att få jobbet!

    kram påre

    ReplyDelete
  2. Johan Andersson15/05/2009, 15:56

    Dumt av dem! Du skulle varit som perfekt för det jobbet! Ska jag ringa och prata med dem.... =P

    ReplyDelete
  3. Stackare! Jobbmarknaden ar hard just nu sa du kanske ska stanna dar du e? Var glad att du har ett jobb faktiskt!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...