24/05/2009

Lördag kväll och tappat månadskort


Vilken underbar kvall det var igar! Luften var ljumen och stan var fylld med glada manniskor.
Jag var forst ute pa middag pa Cote med Ida och Marie Therese. Har aldrig vart pa nagon av de restaurangerna (det ar en restaurangkedja) tidigare men det visade sig att de hade valdigt bra mat och gott vin. Sedan gick vi vidare till Floridita London Bar i Soho dar vi avnjot nagra smaskiga passion fruit mojitos och babblade pa om bade det ena och det andra. En toppkvall med tjejerna med andra ord!


Pa vagen hem insag jag att jag hade tappat mitt akkort. For de som inte redan vet det sa har jag ett manadskort som kostar mig £293 per manad och som tillater mig att resa varsom inom Londons alla zoner samt langst hela strackan mellan London och Woking, dar jag jobbar. Det ar helt galet mycket pengar och man vill helst inte tappa det akkortet, men det hade jag med andra ord lyckats med. Som tur var hade jag bara tappat sjalva biljettdelen av akkortet och inte den delen dar mitt foto finns samt mitt registeringsnummer sa jag fick betala enkelbiljett till Waterloo station dar jag som tur var kunde fa ett nytt akkort for samma period for bara £10. puh!

Idag ar det toppenfint vader men jag maste jobba, galet trist :(

xoxo

3 comments:

  1. £293????? driver du med mig? det var det varsta jag nansin hort.
    tur att det fixade sig i alla fall!

    ReplyDelete
  2. Så du jobbar i Woking, med vad? Själv håller jag till i Guildford allt för jämnan. Min pojkvän pluggar där :)

    Ha en trevlig dag!

    ReplyDelete
  3. Jepp jag jobbar i Woking, men bor i London. Working ar verkligen en trakig lite hala, medans Guildford ar mkt finare. Vart bor du och pojkvannen?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...