27/05/2009

...eftersom jag också älskar listor

Hittade den har listan hos Erikaste och tyckte den va lite kul. Koncentrerar mig pa London!

Bästa promenad:
South Bank! = Langst floden i centrala London.
Favoritgata: Marlybone High Street och Kings Road. Men finns manga; Portobello Road, The Cut, Fulham Road, Hampstead High Street etc etc
Äter lyxmiddag på: Zuma!
Bästa mikromaten: Haller med Erika; Korvstroganof!
Favoritförort: Wimbledon
Bästa lunchställe: Le pain eller Aziz
Bästa kaffet: Illy's i Italien.
Här bjuder jag min pojkvän på middag: Manga olika stallen, men aterkommande har blivit pa Luna Rossa i Notting Hill eller Makiyaki i Wimbledon.
Senaste Londonupptäckt:
St katharines dock. Fattar inte hur jag kunde missat det i 3 ars tid...??
Senast sedda utställning: Lake Frost pa Tate Modern
En bra gå bort-present: En flaska gott vin
Favoritlyxartikel: Biotherm dagkram
Läser helst: Romaner + biografier
Favoritmärke: Brukade vara Miss Sixty men numer ar det nog Banana Republic
Favoritskor: Mina svarta klackisar
Klädkonto per månad: Varierar, men lagger nog en del pa klader ja!
Dricksprocent: 10% om det ar ok. Mindre om det ar ryggigt daligt och mer om det ar otroligt bra.
Modeförebild: Laser Marie Claire online + mangder med svenska, italienska och brittiska modebloggar. Har ingen direkt forebild.
Motionerar: Pa tok for lite. Boxas varannan vecka, dansar ca 1-2 ggr i veckan och har nu pa senaste forsokt borja jogga lite ocksa. Men som sagt, blir inte alls lika mkt som jag skulle vilja.
Det dyraste jag har köpt: Om jag ska vara helt arlig sa vet jag inte det!!
Favoritprodukt på Apoteket: Jag alskar apoteket i sverige och likasa Boots har i London. Har otroligt manga favoritproduket; Biotherm's kramar, clinique's smink, No7 Mascara, fcuk body lotion etc etc
Bästa fyllekäket: Pizza eller hamburgare
Lyssnar på: Mest pa Hiphop och RnB men egentligen pa det mesta...
Senast gnolade: Farirytale! Norges eurovision-bidrag...
Dansar helst till: Hiphop
Senaste impulsköp: Vita tygskor for en vecka sen
Senaste fyndet:
Fortfarande tygskorna, jattesota och enkla. Betalade bara £12 for dem!
Senaste secondhandfyndet: Handlar inte pa second hand sa ofta, rattare sagt aldrig.
Användbar pryl: Min mobil, Nokia E71 - mobil, calender, camera och dator i ett.
Mode jag aldrig vill se igen: plat
åskor - sanna som har som en hog sula langst hela foten. Ush och fy!
Favoritaccessoar: Scarf, halsband och orhangen
Transportmedel: Tag och buss
Återvinner: Tidningar och papper
Hejar på/håller på: AS Roma och AIK!!!!!
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Jag laser bocker, alltid!!! Eller om det ar langre stracker sa sover jag.

1 comment:

  1. The cut ar toppen!! Dar brukade jag och mina brittiska vanner vara mycket forut. Lite for den trendige och riktiga londonbor!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...