28/05/2009

FC Barcelona


Igar kvall vann FC Barcelona champions league finalen i Rom mot Engelska Manchester United. En seger de var val varda efter en toppsasong i bade champions league och de tva Spanska ligorna dar de tagit hem bada titlarna i ar.
Barcelona ar inte ett av mina riktiga favoritlag men det har alltid varit det Spanska lag jag hejar pa och jag var darfor otroligt glad igar kvall! Jag har alltid tyckt de spelar shysst, fin och underhallande fotboll. Tycker aven att det ar beundransvart att de inte liksom alla andra lag i varlden ar sponsrade av nagot stort foretag. Nej Barcelona valjer istallet att sjalva skanka pengar till valgorenhet och de har darfor namnet UNICEF pa sina trojor. De betalar 1,5miljoner Euro per ar till unicef, pengar som gar till att stoja barn med hiv/aids i outvecklade lander.



Grattis Barca, det var ni val varda :)

xoxo

6 comments:

  1. Go Barca!!! :) vacker fotboll allt!

    ReplyDelete
  2. Du sag ju inte ens matchen...??? =P

    ReplyDelete
  3. inte denna, men de matcher jag sett med dem gillar jag :) darfor jag har trojan hemma med :D dem star for nagot mera kanns de som..

    ReplyDelete
  4. Johan Andersson28/05/2009, 12:25

    Go Barca och Go Maria!

    Så ska det låta. Vet vilka fotbollskunskaper du sitter inne med bruden, så jag vill ha mera fotbollsbloggande!!!

    Kul att du skriver mera ofta nu för tiden iaf, go go go Majja!

    Kommer du ihåg att du kallades Majja förut? :p

    ReplyDelete
  5. Johan, visst vet jag att Majja ar ett av alla 1000 smeknamn jag haft i mitt liv. Men jag har fortfarande inte forstatt vem du ar???

    ReplyDelete
  6. Wow va coolt, hade jag ingen aning om! Ska jag ocksa borja heja pa Barcelona!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...