29/05/2009

Sommar och sol

Jag har kommit fram till att jag sover mindre pa sommaren an vad jag gor om vintern. Jag vaknar av mig sjalv tidigare om mornarna och kanner mig anda minst lika utvilad an vad jag vanligtvis gor.

Nagon kommenterade ett av mina blogginlagg for nagon vecka sedan och skrev att hurvida man trivs i en stad beror helt pa vilka manniskor man omgivs av och har inget med klimat eller restauranger att gora. Jag maste saga att jag inte haller med. Personligen tycker jag klimatet ar valdigt viktigt. Liksa tycker jag stadens utbud ar viktigt da det blir en stor del av mitt liv. Trevliga manniskor finns det nog lite overallt...?

Jag far helt enkelt energi och blir glad nar solen skiner och jag blir valdigt latt deppig och kanner mig nere nar dagarna blir kortare, morkare och regnet oser ner. Sommaren ar helt klart min favorittid pa aret! Jag far mer motivation till ALLT, jag blir gladare och mer positiv i mitt tankande och som jag sa tidigare sa far jag mer energi. Likasa alskar jag att vara utomhus och det tillater inte vintern pa samma satt som sommaren, iaf inte for en san som mig som fryser bara det ar under 15 grader ute. Sno vill jag ha nar jag ska aka skidor, inte i en storstad dar jag lever, det blir anda bara slask. Nej som sagt, en plats dar solen far lysa bade lange och val om dagarna aret runt vore det ultimata for mig.

Varen i London har i ar varit fantastisk. Peppar peppar att det far halla i sig hela sommaren!!


Bild fran Italien forra sommaren. Se vad glad jag blir nar solen skiner =)

xoxo

8 comments:

  1. mm vi haller tummarna att det blir en varm och harlig sommar!

    ReplyDelete
  2. nar blir de ny bikinishopping?? :D

    haller med om kommentaren om plats. bra a fina vanner tror jag man kan skapa overallt! sedan att olika manniskor har olika preferenser pa vart dem vill bo forstar jag. jag hade dott om jag bott i en skog, gillar naturen men skapat av oppna vyer. galler a hitta en plats dar man kan se sig sjalv.

    x

    ReplyDelete
  3. Bikinishopping, ja du...

    Jag har redan kopt en svart/vitprickig trekantsbikini men vill fa tag pa en san dar "mammabikini" med. Mycket battre nar man solar ju. Den rosa (pa bilden) ar fin men den har en irriternade ring pa bikinibyxan och det vill jag inte ha. Sa om du ser nagon sadan......

    ReplyDelete
  4. its on! personal shopper tobi to the rescue :) farg?

    ReplyDelete
  5. Inga direkta onskemal faktiskt. Nagot nytt liksom. jag har ju ratt manga slangda dar hemma...

    Trekantbikinis:
    svart med drake
    svart/vitprickig
    marinbla/vit randig
    gul med spets
    rod
    rosa
    helsvart med boxerbyxa

    Sen plus den dar du ser pa bilden.
    Nu har du stenkoll =)

    ReplyDelete
  6. Gul med spets den e sot! slanga dem alla? okidoki skall spana pa nu :)

    forresten hur knappa e vi? vi har tva olika mail-kedjor igang plus detta :P

    ReplyDelete
  7. Assa nej, jag ska inte slanga dem! Absolut inte. Men de ligger slangda i min garderob :)

    Hojta om du hittar nagot fint!!

    ReplyDelete
  8. Oj hjalp va manga bikinis du har!! Jag har 4 stycken men anvander bara en... En rod som jag kopte 2001. Looove it :o)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...