30/09/2015

Sverige har skramlat


Har precis avslutat en ovanligt stressig arbetsdag och sitter nu och väntar på att möta upp Moa för en burgare på härliga Vigårda.

På jobbet idag har vi pratat en del om gårdagens gala ”Hela Sverige Skramlar”. Vad tyckte ni om den?

Jag brukar ha relativt bra koll på storslagna event i staden jag bor i men den här hade jag missat. Först i söndags jag fick nys om den och igår googlade jag fram information. När jag läste om att alla kändisar och personal skulle ställa upp gratis och att globen lånade ut lokalen utan kostnad ville jag direkt köpa en biljett och vara med, jag bara älskade initiativet. Men sen såg jag att det skulle hålla på till kl 23 vilket är för sent för små flickor som mig som vill vara i säng redan 22.30 om vardagskvällarna.

Istället fullföljde jag mina kvällsplaner, gick och tränade och sen hem för att laga mat till min förkylda sambo. Galan såg jag från TV soffan vilket passade mig prima. Jag kunde ta en paus för dusch och hann fixa lite annat också. Direkt swishade vi in biljettpriset som gåva och vid 23.30, precis innan de slutade satt vi fortfarande bänkade och dubblade vår gåva och hoppades att insamlingen skulle nå 40 miljoner, vilket den till slut gjorde! Helt otroligt! Jag gick och la mig stolt för att vara Svensk. Hela arrangemanget var fantastiskt, massor av bra uppträdanden och fina tal. Det fanns en del bitar jag inte gillade men jag kan vara lite kritisk av mig så i det stora hela var det en riktigt bra välgörenhetsgala.

xoxo

2 comments:

  1. Fantastiskt att vi alla tillsammans kan göra skillnad. Nu ska jag kikar vidare här inne hos dig. Kramisar Tina

    ReplyDelete
  2. ahhh det missade jag va syynd :((((

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...