05/09/2015

OOOAW på Stadion


Igår kvar kvällen då allt roligt hände på samma gång. Jag har hela sommaren sett fram emot Magnus Ugglas sommrakonsert på Gröna Lund men för några veckor sen råkade jag inse att konserten skulle krocka med OOOAW's stora aw event på stadion. I torsdags blev jag även medbjuden på Stockholm October fest som även det skulle kunnat vara riktigt kul. 

På fredag morgon var jag fortfarande då jag fortfarande inte valt vad jag skulle göra på kvällen så jag hade med mig två klädalternativ; finkläder för OOOAW hade jag på mig och i väskan fanns ett varmare ombyte om jag skulle iväg på konserten. 

Några timmar före arbetsdagens slut tog jag och Christoffer ett gemensamt beslut att satsa på OOOAW festen. Skulle vi inte komma in eller om den verkade tråkig skulle vi åka vidare till Uggla som började ett par timmar senare. 

Det visade vara ett större gäng av Christoffers vänner som skulle på OOOAW så vi mötte upp dem och till slut spenderade vi hela kvällen där- 

Tyvärr var vi nog inga 18 000 personer på plats som planen varit och därför misslyckades vi antagligen att komma med i Guiness world record i aw (after work). Men OOOAW gänget hade planerat kvällen perfekt med enkel entre, många barer, stort antal toaletter och ett stort urval av matalternativ vilket gjorde att köerna hölls korta överallt. Regnet höll sig borta och vi kunde dansade oss genom solnedgången. Som vanligt överraskade de med fyrverkerier och andra flåsiga ljusshower. T om Dr Alban var på plats som en stämningshöjare och körde några av sina gamla klassiker. 

Vad jag gillar mest med OOOAW festerna är tiderna. Gårdagens fest började kl 16 och slutade kl 22. Helt perfekta tider för en kvällstrött tjej som mig som gärna vill disco-dansa men inte orkar med några nattklubbar längre. Igår kom jag till festen kl 18 och nöjd och belåten traskade jag hem kl 21.30. Vilken kväll!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...