29/09/2015

Det här med bloggar


Som ni kanske har märkt har jag börjat blogga allt mer igen. Det här är inlägg nummer 25 bara nu i september och jag känner mig nöjd. Så klart är kvalitet viktigare än kvalitet men ett inlägg om dagen är ju inte så svårt bara man har tid och inspiration till det.

Jag bloggar inte lika mycket nu som jag gjorde när jag bodde utomlands men jag bloggar i alla fall mer än jag gjorde mitt första år i Sverige. Trots att min vardag inte alls känns lika unik nu som den gjorde när jag bodde utomlands så tycker jag det är kul att dela med mig av mitt liv. När man tänker efter är det ganska konstigt att vilja göra det, man får ju helt enkelt mindre privatliv. Men jag tycker det både är kul att skapa blogginläggen och att sedan att kunna gå tillbaka och se det jag lagt ut tidigare månader och år. Som en dagbok. Facebook har jag sedan länge tröttnat på trots att det tillsammans med Instagram och Pinterest, kan vara mitt tidsfördriv på tunnelbanan då och då.

Jag bloggar även för att jag gillar att skriva och fota. Jag gillar även att iden att vara en inspirationskälla för andra, samtidigt som bloggen mestadels inspirerar mig själv. På min blogg diskuterar jag mina träningsmål, mina personliga visioner och andra tankar med mig själv. Hur dumt det än låter så uppskattar jag det.

I samband med att jag bloggar mer har jag även börjat följa fler bloggar. Vid närmare eftertanke har jag insett vilja bloggar jag gillar och söker aktivt efter fler sådana.

De bloggar jag tycker om ska för mig framför allt vara inspirerande! De ska vara positiva, kreativa och skrivna med ett fint språk. Fina bilder är också kul. Jag gillar ärliga bloggar, de som vågar lämna ut även dåliga sidor av sig själva och sina liv. Ingen är perfekt och malliga bloggar som bara vill visa hur bra de är eller vilket perfekt liv de låtsas leva lockar mig inte, för de är ju inte ärliga. Jag läser bloggar som ger mig energi, idéer och som är kul att läsa.

Det finns hur många bloggar som helst där ute i cyberspace och det ligger i läsarens ögon att välja vad de vill läsa. Jag har senaste månaden hittat bloggar som verkligen inspirerar mig, som gör mig glad och som får mig att vilja gå tillbaka till just den bloggarens sida för att läsa om dennes öden.

På min egen statistik kan jag se att besöksantalet (långsamt) ökar igen. När jag bodde utomlands hade jag ett snitt på 300 unika läsare om dagen, nu kan jag erkänna att jag har knappa en tredjedel av det. Men det spelar faktiskt ingen roll, jag blir glad om bloggen uppskattas av andra men bloggar framför allt för att bloggen uppskattas av mig själv.

xoxo

2 comments:

  1. Jag håller helt med, malliga bloggar är otroligt tråkigt. Din blog är jättetrevlig tycker jag. Jag har följt den länge men kommenterar sällan tyvärr.

    ReplyDelete
  2. super kul att du bloggar så mycket igen=) jag tycker det är lika kul att folja dig i sthlm som det var i london och milano=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...