24/09/2015

Nu är det höst


Jag i jobb-hissen med sallader från Bröd & Salt i kassen

Idag har jag bestämt att det är höst. Dagen då jag tar på säsongens första svarta strumpbyxor till mina kjolar/klänningar betyder det att jag accepterat att hösten är här. Dagen när jag tar på stövlar betyder att det är vinter. Det brukar hinna gå en månad eller två emellan de här två dagarna.

Jag vill egentligen se september som en ”sommarmånad”. Det var oftast en av de bästa månaderna både när jag bodde i Italien och England och blev därmed en av mina favoritmånader. I år började hösten den 23 september, på höstdagjämningsdagen för övrigt,  vilket är helt ok enligt min personliga årstidskalender. Nu kommer jag ta fram mina mysiga koftor, dricka mer te, ha mer levande ljus hemma och… bäst av allt, snart inviga våra två öppna spisar, allt som hör hösten till. Jag ser även fram emot färgglada höstpromenader.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...