01/09/2015

En egen ledig kväll

Jag i Stocka aug 2015

Härrom dagen firade vi en månad i villan. Vi har haft villan i en månad men bara bott här knappa tre veckor då det blev ett par resor precis när vi flyttat in. I kväll är i alla fall första kvällen jag är hemma ensam i villan. Jag var och tränade efter jobbet och kom hem vid 19-tiden. Lagade till en snabb pastarätt och slog mig ner framför tv'n. Jag är ingen tv människa men ibland åker den på. I kväll har jag haft Idol-uttagningar på i bakgrunden medan jag läst bloggar och bläddrat bland inspirerande bilder på Pinterest.

Det är skönt att vara hemma ensam och ha lite egen tid. Inte nog med det så är det en ledig kväll. Jag gör ingen nytta alls. Hitintills har varenda lediga kväll hemma bestått av uppackning av kartonger, fix i trädgården eller planering av vårt nya hus. Sällan sätter vi oss och gör ingenting utan vi håller igång tills det är dags att gå och lägga oss.Väldigt effektivt men kanske inte alltid så avkopplande.

När jag i kväll insåg att det här var första gången jag var ensam hemma kom jag att tänka på att jag och Christoffer har blivit ett sådant där par som umgås nästan hela tiden. Vi umgås ofta våra vänner tillsammans. Vi träffar våra familjer tillsammans. Vi åker och handlar tillsammans. Vi reser tillsammans. Vi till och med lagar mat och städar tillsammans. Helt enkelt gör vi numer det mesta i livet tillsammans. Jag kan erkänna att det låter lite tråkigt men vi är ett bra team som tycker om samma saker så får blir det att vi gör dem tillsammans. Men jag tror på att egen tid då och då är viktigt. Jag tror även att lediga kvällar då inget står på schemat ät viktiga för att kunna slappna av ordentligt. Det ska nog bli mer av de nu i höst.

xoxo

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...