01/09/2015

Kur mot håravfall?


Nu ska jag ta den här bloggen till ett, för mig, ännu lite personligare steg. Att dela med mig av min vardag är ju i högsta grad personligt men det är ändå sällan jag delar med mig av mina personliga problem. Men jag tycker om när andra bloggare gör det så nu ska jag också göra det. Det kan tyckas vara ett ganska ytligt problem men jag har haft lite panik senaste veckorna och nådde min maxgräns för ett par dagar sedan då jag kände att jag fick nog och var tvungen att ta till mitt yttersta för att lösa det.

Jag har i över en månads tid tappat otroligt mycket hår och det har bara eskalerat sedan vår semester i Italien. Utan överdrift har minst en fjärdedel av mitt hår på huvudet fallit av vilket märks tydligt om jag sätter upp håret i en toffs eller fläta. Som om inte det skulle räcka så känns håret som sitter kvar otroligt torrt och skadat.

I förra veckan kontaktade jag vårdcentralen och fick en ny dos av min levaxin vilket kan ha varit en av anledningarna. Jag har även köpt kosttillskott som jag nu tar en gång om dagen. Jag lägger extra vikt i att få i mig den föda ryktena på nätet säger ska vara bra för hår och naglar. Jag har köpt en topprankad hårvårdsserie mot håravfall, Maria Nilas anti-hairloss och ska börja använda det.  Jag har beställt hem priorin-kapslar som ska vara någon typ av hälsosam kur för bra hår. Sist men inte minst har Jag nu helt slutat använda fön och plattång för att skona håret.

Jag kan inte göra annat än att försöka göra mitt bästa för att vara snäll mot mitt hår, istället för att gripas av panik och bara klippa av allt rakt av vilket jag var inne på i början på veckan. Jag återkommer om några veckor när jag vet om min ansträngning gett några resultat.


xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...