20/09/2015

Shanti Touch of Bengal


Jag gillar egentligen att spendera helgdagarna hemma nu för tiden. Jag vill pyssla i trädgården, städa huset, renovera, laga mat och bara få vara. Men idag blev inte en sån söndag. 

Christoffer med vänner spenderade dagen på havet. Nästan lite avis på att få segla i det fina sensommarvädret vi har haft idag. Jag fick en bild på grabbarna som seglade i bara kallingarna och nakenbadade. Guu så härligt.

Själv började jag dagen med en långpromenad med Stella (vi var hundvakter i helgen). Därefter lämnade jag vovven hos matte och mötte upp Jessica för ett hårt Power step pass inne i stan. Efter dusch och bastu tog vi en lunch på stan och vandrade sedan in och ut i butiker resten av eftermiddagen. Kan inte minnas när jag ”var på stan och shoppade” senast, för det är väl det fenomenet heter när man irrar omkring i butiker i jakt på något fint? Jessica hittade rätt mycket snyggt medan jag fick nöja mig med att komma hem med ett par nya gröna byxor. 

Dagen avslutades med en riktig god middag på Indiska Shanti Touch of Bengal på Rörstrandsgatan. Jag och pappa har testat de andra två Shanti-restaurangerna vilka är jättebra och ikväll var både jag, mamma och pappa riktigt nöjda med maten på Shanti Touch of Bengal. Rekommenderas varmt för alla älskare av Indisk mat. 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...