03/09/2015

Att flytta hem till Sverige...

Jag och mina väskor på väg från Milano 3 sep 2013

Idag är det, enligt facebook memories, exakt 2 år sedan jag flyttade hem till Sverige efter mina, nästan 9, år utomlands.

Jag stormtrivdes utomlands både i Milano och i London. Livet var egentligen lite sämre men samtidigt lite roligare. Mina veckor fylldes till maxgräns av vänner, god mat, bra väder, fina platser, nya människor, konstiga händelser och ständig personlig utveckling. Jag pratade dagligen 3 flytande språk, lärde mig konstant nya saker och slutade aldrig att fascineras av hur annorlunda allt var, enligt mig. Mina år utomlands var fantastiska och de gav mig oslagbara minnen och vänner för livet.

Beslutet att flytta hem var inte lätt men jag har aldrig ångrat mig en sekund. Sverige är ett fantastiskt land på så många olika sätt. Levnadsstandarden är högre. Livet är tryggare. Jag mår helt enkelt bättre här. 

Jag är glad för åren jag fick i både London och Milano men idag är jag lycklig här, i min hemstad Stockholm. Jag utesluter dock inte att jag någon gång i framtiden kommer flytta utomlands igen. Något jag rekommenderar alla att testa på om ni får chansen.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...