26/09/2015

SATS Vällingby C



I morse vaknade jag pigg och glad klockan 07. Varför vaknar jag aldrig självmant den tiden på vardagarna när jag måste gå upp kl 07? Nej istället vaknar jag 07 på helgen när jag skulle kunnat få sova till klockan 10 om jag velat. Men eftersom jag kände mig utvilad klev jag upp, tillsammans med sambon som skulle rulla iväg till segelbåten. 

Jag åt frukost, läste morgontidningen och bestämde mig för att cykla iväg till Vällingby centrum för att utforska nya SATS som öppnat där.

Värt att nämna är att när vi köpte villan vi bor i så var en av plussen närgången till SATS Vällingbyparken som låg med 5 min promenadavstånd. Jag var så glad. Tills jag råkade höra att både SATS Vällingbyparken och SATS Vällingby skulle slå igen och istället skulle ett SATS Vällingby C öppna upp i centrum. Kunde inte låta bli att bli besviken.

Men idag tog jag i alla fall cykeln och trampade iväg och blev positivt överraskad av att nya SATS Vällingby C bara ligger 5 min cykelavstånd från mig. Det är ju säkert 20 min promenad men med cykel var det både smidigt och lätt att ta sig dit. Det nya träningscentret visade sig vara otroligt stort och fint med cardio maskiner framför stora fönster mot centrum. Riktigt snyggt. Det finns fina salar för gruppträning, spinning, bikramyoga, sjukgymnastik samt specialutrymmen för performance-klasserna. Samtliga redskap var av senaste modell och splitter nya. De hade även ett väldigt stort rum inrätt för mini-sats där alla mammor kan lämna sina barn medan de tränar. Med andra ord ett riktigt tjusigt gym där jag hoppas spendera mycket tid framöver. 

Idag var jag på ett body pump-pass för att fylla veckans kvot av styrketräning. Jag tycker body pump-klasserna är otroligt jobbiga och 60 minuter känns så otroligt långt, men än nöjdare är jag är klar.

På vägen hem hann jag handla mat till kvällens middag med Anna och Fredrik, fördelen med att ha gymmet i Vällingby centrum är att i stort sätt allt man behöver finns runt om. 

Snart kommer mamma på lunch och sen är dagens plan att klippa gräsmattan och plocka äpplen och plommon, och att ta det lugnt.

Ha en toppenbra Lördag allesammans!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...