16/09/2015

Sommarläsningen 2015


Jag har läst lite mindre än vanligt nu i sommar. Jag har helt enkelt haft mindre tid än jag brukar under sommaren.

De tre första böckerna ni ser ovan var väldigt bra!

"Sista breven från din älskade" en var helt fantastisk bok! Jojo Moyes språk är otroligt fint, berättelsen är rörande och boken är en riktig feel-good-bok. Stilen påminner lite om min favoritfilm "The notebook".
"I stundens hetta" är Viveca Sten's femte bok i Sandhamns-serien och jag har läst samtliga föregångare. Den här var helt klart den bästa hittills och jag satt som fastklistrad boken rakt igenom. Jag gillar helt enkelt hennes Sandhamnsmord-serie.
"Paganinikontraktet" är den andra boken av Kepler som jag läst och jag tyckte den var välskriven, väl genomtänkt och spännande. Mycket bättre än hans omtalade Hypnositören.

"Rosengädda nästa" En annorlunda bok skriven med ett kul och enkelt språk.  Det här är en sån bok man kan snabbt och lätt kan läsa en dag på stranden, som man tycker om för stunden, men som man antagligen glömmer bort relativt fort. Jag tyckte den var lite mysig.

"Projekt Rosie" och Anna Janssons "Stum sitter guden" hade jag bägge fått rekommenderade som bra sommarböcker men jag fastande inte riktigt för någon av dem. Bägge var helt klart värda att läsa klart men inga böcker jag hissar upp på några bokliste-topp

xoxo


1 comment:

  1. "Sista brevet från din älskade" tyckte jag var jättebra! Men läs även "Sophies historia" av samma författare, den är ännu bättre.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...