14/09/2015

Tillbaka från Idyllen


Det är nästan 7-8  timmar från dörr till dörr ner till Toffes sommarstuga på Gullholmen. Då medräknat 2 stopp längst vägen, färjan över från Tuvesvik och promenaden från ”hamnen” till huset. Det är långt! Själv har jag aldrig kört mer än fyra timmar i sträck och ser i kors efter så många timmar med ögonen fästa på vägen. Men jag övningskör fortfarande och sitter på helspänn medan jag kör. 

På vägen ner missade vi sista färjan över pga. en trafikolycka. Samtidigt som jag var frustrerad över att missa sista färjan var jag otroligt lättad att vi inte var inblandade eller i närheten av olyckan. Vi var ca 5 min efter dem på vägen. Det var en stor olycka med ambulanshelikopter, flertal ambulanser, polisbilar, brandbilar och en bärgningsbil. Trafiken stod still i en och en halv timme och folk promenerade omkring bland bilarna på vägen. Men blir varse om att det är farligt att köra bil, ”slarvfel” som att inte kolla döda vinkeln innan en omkörning på motorvägen kan skapa hur mycket trubbel som helst. Hur vi faktiskt kom på plats ändå skriver jag om en annan gång. 

Dit jag vill komma är att Gullholmen är en idyll och värt den långa resan ner. Gullholmen består av två otroligt vackra öar, Gullholmen och Hermanö, präglade av harmoni och ett lantligt och havsligt ro. Folk man möter är otroligt vänliga och hjälpsamma. Väl på plats får man en helt annan attityd än man har i Stockholm. Ordet stress finns inte. 

Den här helgen har vi andats frisk luft, promenerat mycket, ätit gott, myst framför kakelugnen, spelat sällskapsspel och sovit mycket mer än vad vi brukar. Vi har egentligen inte gjort så mycket alls men ändå har vi haft 3 fantastiska dagar. 

Nu är vi tillbaka i stan och veckan är redan fylld med planer. Tillbaka till verkligheten med andra ord!

xoxo

7 comments:

  1. Ser underbart ut!

    ReplyDelete
  2. Jättefina bildet

    ReplyDelete
  3. ahhhh va harligt det ser ut verkligen super mysigt:)))

    ReplyDelete
  4. Hej. Snubblade förbi din sida och tyckte dina bilder var så fina. Håller med om att Stockholms skärgård är vacker men västkusten är oslagbar. Trevligare människor och vackrare solnedgångar. Hälsningar, Liselott

    ReplyDelete
  5. Vilket fint ställe. Ser helt underbart ut!

    ReplyDelete
  6. I love your pictures and your lovely smiling boyfriend

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...