09/09/2015

Dags för ytterligare en Västkust-semester

Jag på Gullholmen 2014

Det låter så skönt när folk säger att de har en lång semester. En enda lång och utvilande semester som sträcker sig flera veckor över sommaren. Det har jag aldrig haft. Inte sedan jag var barn och gick i skolan. Innan jag började sommarjobba om somrarna. Jag har alltid delat upp min semester på flera kortare semester-varianter. När jag bodde utomlands gjorde jag det mestadels för att kunna få in flera resor hem till Sverige under året plus minst en "riktig" semesterresa per år. 

Sedan jag flyttat hem till Sverige har traditionen med flera kortare semestrar hållit i sig. I år har vi hunnit med en Västindien-resa i mars. En Västkust-resa i juli. En Italien-roadtrip i augusti. Och nu imorgon beger vi oss iväg på en lång-weekend-resa ner till Sveriges "bästkust" igen. 

Och nej, jag tycker inte västkusten är finare än Stockholms helt underbara skärgård men Göteborgs skärgård är speciell på sitt sätt. Öarna är sötare och samhällena mer pittoreska. I och med att det är så långt hemifrån så känns det mer som en riktig semester att åka dit än det gör att åka ut till öarna i Stockholms skärgården. 

Så, imorgon beger vi oss av, för en lugn helg nere på vår underbara lilla ö Gullholmen medan det numer färdigmålade rummet här hemma ska få torka i lugn och ro.  

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...